Ik heb na het wassen van me haar met Head&Shoulders anti-haarverlies echt vreselijke jeuk op me hoofd,kan dat komen door deze shampoo?

Met andere shampoo's heb ik dat niet,wordt zowat gek van de jeuk.
Zit er misschien iets in dat jeuk kan veroorzaken?
Het prikt ook een beetje.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
mogelijk toch een soort allergie.
Je kunt beter naar je vitamines kijken om haarverlies tegen te gaan, het moet van binnenuit komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja daar werk ik ook nog steeds aan Ritsuka.
Een te kort aan zink ,vitamine B en eiwitten,dat kan allemaal haarverlies veroorzaken weet ik inmiddels.
Maar ik dacht het kan geen kwaad die shampoo te proberen.
Dit is de eerste shampoo waar ik last van heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal kan het ook geen kwaad om de shampoo te proberen, maar nu blijk je helaas allergisch te zijn.

Antwoorden (2)

Dat kan heel goed. In elke shampoo zitten verschillende stoffen( kijk maar eens op de opgave van ingrediënten) en als je allergisch bent voor een daarvan, dan krijg je er last van. Wil je je haar het beste verzorgen, neem dan eens Weleda babyshampoo. Ook voor volwassenen die zuinig zijn op hun haardos.Geheel anti-allergeen en met respect voor de hoofdhuid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan zeker. Er zijn veel mensen allergisch voor stoffen in bepaalde soorten zeep en shampoo's. Schijnbaar heb je nu de shampoo gevonden waar jij allergisch voor bent. Heel erg vervelend, ik ken het probleem van veel mensen uit mijn omgeving.

Helpt het niet om je hoofd nu met een milde shampoo te wassen of je haar heel goed uit te spoelen met koud water? (het koude kan helpen tegen de jeuk en irritatie).

Met je klachten over haaruitval kan je misschien naar de huisarts gaan, dit komt vaak van binnenuit namelijk. Door je voeding, door een infectie, door medische behandelingen of door hormonale schommelingen. Wellicht kan hij/zij erachter komen waar de haaruitval vandaan komt en kan je je hoofdhuid tot rust laten komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spoelen met koud water heb ik geprobeerd,helpt niet.
Ik weet waar mijn haarverlies vandaan komt,ik heb anorexia en diverse tekorten,daar wordt ik nog steeds op gecontroleerd,maar het is wel erger geweest en daar werk ik ook aan.
Het is wel balen,ik heb heel lang haar,maar het wordt zo dun en ik probeert het weer in goede conditie te krijgen.
Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vervelend dat het spoelen ook niet helpt. De shampoo kan je beter weggooien of weggeven.
Misschien helpt het nog om je heel lange haar wat af te knippen. Kort hoeft niet direct, maar het kan wel zorgen voor meer volheid (ik heb zelf ook heel lang haar). Je haar heeft ook tijd nodig om te herstellen. Het kost jaren om een lange haar te 'kweken', als je nu gecontroleerd wordt op je tekorten komt het vast op den duur wel weer goed. Maar de shampoo niet meer gebruiken.