Nee,
Arganolie wordt traditioneel gebruikt bij de behandeling van huidziektes en is ontdekt door de cosmetica-industrie. De therapeutische eigenschappen van arganolie worden vooral toegeschreven aan specifieke polyfenolen die de olie bevat, en aan de hoge gehaltes aan squaleen en tocoferolen.

het zou dus juist de puistjes e.d. moeten bestrijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Arganolie heeft bij veel personen een positief effect op puistjes, ze ervaren dat de puistjes verminderen. Dit komt omdat de olie het talg dat op de huid zit, oplost en daardoor verstopping van de poriën voorkomt. Echter en zijn mensen die juist wel puistjes van van arganolie krijgen. Dit omdat de olie juist het omgekeerde effect heeft op hun huid. Zij reageren er juist niet positief op. Het kan zijn dat de olie hun huid juist aan het werk zet, meer talg te produceren, of gewoon een reactie geeft aan de huid, waardoor er onbedoeld toch puistjes ontstaan.
Ga nooit uit van horen van... maar probeer iets zelf, dan weet je hoe jou huid hier op reageert. Dit geldt niet alleen voor arganolie, maar voor alle producten. Leer je huid kennen, weet je huidtype, daar leer je al veel van over je huid.