Lotion en tonic zijn absoluut niet hetzelfde.
Een tonic bevat alcohol en is alleen geschikt voor een zeer vette zeer en grove huid.
Alcohol droogt de huid uit en veroorzaakt rimpels. Denk er dus goed om, dat u beter een lotion dan een tonic kunt gebruiken, zelfs als u een vette huid heeft.
De lotion/tonic heeft de reinigingskracht om alle resten van de reinigingsmelk te verwijderen en ook nog eens kalk en chloor weg te nemen.
Als u dus water het gebruikt in uw gezicht, kunt u daarna het beste altijd een lotion of tonic gebruiken.
Na de dagelijkse reiniging kunt u verder één keer per week uw huid nog eens extra reinigen met diepte-reinigingen.
Hiervoor gebruikt u een scrub, een peeling of een lysing.