Groeit mijn haar volledig terug na haaruitval door medicatie?

Ik ben 17 jaar oud (meisje) en had altijd een volle bos haar, maar doordat ik 6 maanden Roaccutane (Isotretinoïne) slikte vanwege mijn acne is mijn haar bijna met de helft minder geworden. Ook is mijn haar heel dun en breekbaar door dit medicijn.
Groeit mijn haar volledig terug en wordt het weer net zo dik en stevig als voorheen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (1)

Roaccutane kan afwijkingen in de haarstructuur veroorzaken. Met andere woorden: dunner wordend haar, haaruitval,...

In de meeste gevallen is dit tijdelijk (langdurige haaruitval is mogelijk).

Er zijn veel mensen die er last van hebben maar niet weten wat er tegen te doen!

Roaccutane is een overdosis vitamine A.

Om je haar vitaminen te geven neem je best Biotine (Vitamine B). Dit zou de haargroei stimuleren en heeft geen negatieve bijwerkingen. Producten waarin u Biotine in terugvindt zijn Becozyme,...Wonderen moet je uiteraard niet verwachten maar het helpt de groei te bevorderen op lange termijn. Op internet komt u ook altijd oplossingen tegen zoals Finasteride of Minoxidil. Finasteride heeft als bijwerking impotentie wat dus sterk is af te raden. Dit is meer een product voor het strijden tegen kaalheid en dus niet voor tijdelijke haaruitval wegens Roaccutane.Minoxidil daarentegen vertraagt of stopt de haaruitval maar wanneer u stopt met het innemen van dit product komen de problemen terug. Dit is dus een tijdelijke oplossing maar zeker niet de voor de hand liggende.

Wanneer de kuur (Roaccutane) beëindigd is begint de haargroei te herstellen vanaf 9 à 12 maanden.
fremar