Ik heb pijn aan het eelt op mijn grote teen, wat is dit en wat doe ik eraan?

Vooral bij het deel waar het eelt ophoud en mijn 'normale huid' weer begint. Als ik er op druk of te lang loop doet het ook pijn. Wat kan ik hier aan doen, en wat is het?

Ik heb er vaseline op gesmeerd in de hoop dat dat zou helpen, maar het doet alleen maar pijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Als je eelt te lang laat zitten dan kan dit inderdaad pijn veroorzaken. Koop een eeltsteen bij de drogist en schraap daarmee elke keer dat je aan het douchen bent over je eelt. Ook een half uurtje met je voeten in een heet waterbadje helpt om de eeltlaag zacht te laten worden waardoor je het met een eeltsteen erg makkelijk eraf kan halen.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eelt weg laten halen door een pedicure dat lost veelal dit soort problemen op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even langs een pedicure want het kan goed zijn dat je net onder de rand van het eelt een likdoorn hebt