Je hebt vloeibare handzeep, badschuim en douchegel, is het één te vervangen door het ander of is dit niet zo goed voor de huid?

Kan je bv badschuim gebruiken als handzeep, of handzeep als douchegel, stel dat je een bepaald product graag ruikt of het is gewoon goedkoop. Dan koop je een grote fles en giet het over in je zeeppompje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18.4K
Reddie
10 jaar geleden
Gewoon proberen. Iedereen heeft een andere huid, dus dat is niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet wel dat je shampoo als zeep kunt gebruiken, maar ja dat is onder de douche!

Het beste antwoord

Ja hoor je kunt het in principe gewoon door elkaar gebruiken. Douchegel en badschuim zijn bijna hetzelfde (badschuim schuimt meer)
Aan de handzeep zal een ander luchtje zitten, maar ze zijn alle drie bedoeld om de huid te reinigen.

Mocht je een overgevoelige huid hebben, last hebben van allergieën e.d. zou ik wel opletten met wat ik zou gebruiken. Maar dan zou ik deze producten überhaupt niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik ga het alvast proberen zodra mijn huidige producten op zijn.

Andere antwoorden (1)

Handzeep is vaak antibacterieel, en als dit dat niet is, kun je in principe ook gewoon het product gebruiken dat je graag ruikt/goedkoop is.
Douchegel en badschuim kun je gewoon hetzelfde product gebruiken.
Zorg wel dat dit ph neutrale producten zijn, dit om te voorkomen dat je huid uitdroogt.
Ik gebruik bijvoorbeeld altijd babyzeep als bad- en douchgel.