Kan roze verf over groen haar?

Ik heb mijn haar een tijd(je) geleden geblondeerd en blauw geverfd, maar inmiddels is mijn haar verkleurd naar groen. Ik heb al geprobeerd met head and shoulders te wassen en ook al met ketchup, met weinig effect.
Ik wil er dus gewoon overheen gaan verven, maar ik weet niet of neon-roze over vaal-groen kan..
Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Amadea
10 jaar geleden
Je maakt het steeds erger, door telkens een andere kleurbehandeling te nemen. Laat het toch gewoon bruin verven, of laat je kaal scheren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer maar...erger kan het niet worden toch? Het is nu misschien leuk, al die kleurtjes. Maar op den duur brengt het echt schade aan en dan vind je het niet meer leuk.
Een kennis van mij, vroeger geweldig gedurfd met afwisselende kleuren in het haar, heeft nu dun, futloos haar. Ze moet zelfs een nep-knot onder haar haar doen, omdat het gewoon kapotgemaakt is door de vroegere talloze verfbeurten. Dus rustig aan met al dat geverf. Kun je niet tevreden zijn met je eigen haar?
Ajah
10 jaar geleden
Ik zou naar een kapper gaan. Die weet er wel raad mee.

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet lukken. De kleuren gaan onderling mengen, waardoor je geen frisse kleur krijgt, maar een vreemd mengsel van kleuren. Je zal het blauw uit je haar moeten verwijderen, dit kan door het haar geheel te ontkleuren en vervolgens, waarschijnlijk voor te pigmenteren en dan roze te verven. Of je gebruikt Delor SOS colour remover, waarmee je de kleur verwijderd (dit werkt niet op natuurlijke kleuringen). Ook na deze behandeling zal je je uitgroei moeten behandelen, met dezelfde ontkleuring die je al hebt gebruikt, of je gehele haar moeten ontkleuren. Roze zie je namelijk niet op donker haar, ook zal voorpigmenteren nodig kunnen zijn. Dit is niet te bepalen zonder je blonde kleur te zien. Ga naar een kapperswinkel, nadat je je haar weer licht blond of wit hebt en laat je daar adviseren over de juiste aanpak die lukt bij jouw haarkleur. Het makkelijkste, snelste en waarschijnlijk goedkoopste kun je dit bij de kapper laten doen, waar je ook meer kans hebt op een goed resultaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het eerst geblondeerd, waardoor het lichtgroen werd. Toen heb ik er gewoon roze overheen gedaan. Het is helemaal gelukt.

Andere antwoorden (3)

Probeer eens zilvershampoo, heb wel eens gehoord dat dat werkte.
Als dat niet werkt zou ik het haar eerst ontkleuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou ook naar een kapper gaan. Kan je het niet laten uitgroeien? Hoe dan ook, een kapper weet er vast wel raad mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor dat kan prima, helemaal als als je ketchup hebt gebruikt, dat neutraliseert de de kleur moleculen en daardoor is het vaal geworden. Als je meer ketchup zou gebruiken wordt het nog valer. Dat je dit niet weet vindt ik vreemd want het is toch een probleem waar meer mannen mee kampen. Gebruik ook eens ketjap of sambal. Dat haalt ook de kleer weg en dat maat het zwart. Daarna kan je weer aan de slag met de kleuren die je graag wilt. Als je roze wilt kan je het beste rood mengen met blond. Geeft een meesterlijk effect. Wel goed ventileren want die twee mengen kan gevaarlijke dampen ontwikkelen. Dus ook niet erbij roken als het inwerkt. Succes