Hoe krijg ik mijn haren weer naar mijn eigen kleur?

Ik heb donkerbruine haren en 1,5 jaar geleden heb ik bij de kapper coupe soleil laten zetten.

Na 2 maanden begon het uit te groeien en heeft een vriendin mijn haren blond geverfd, dit pakte helemaal verkeerd uit en ik kreeg een oranje gloed erover heen.

Ik heb er toen naar 2 weken weer bruine verf overheen gedaan niks meer aan de hand, naar een paar weken kwam deze oranje gloed er weer door, toen nog een keer geverfd.

Afgelopen zomer kwam de zon er door en wou ik van die verschrikkelijke gloed en uitgroei af, hij stelde voor om er gewoon een aantal lichtere plukken tussen te zetten en het dan uit laten groeien zodat het minder op zou vallen.

Zo gezegd zo gedaan... .Weer mis!
De uitgroei had heel mooi blonde plukken gepakt maar waar de uitgroei stopte (waar dus nog gekleurd haar zat) werd het weer rossig, hij heeft er toen een spoeling overheen gegooid zodat het minder werdt.

Opeen kreeg ik overal blonde plukken door, hele stukken en dan weer niet (vlekken in mijn haar).

Wat hij toen heeft gedaan was verschrikkelijk, mijn haren pikzwart geverfd vlak voor ik op vakantie ging naar de zon. Huilend in de stoel maar volgens de kapper was het niet anders.

Nu begindt de zon er weer aan te komen en weer komt het oranje erdoor.

Ik weet niet meer wat ik moet?
Kan iemand me helpen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je het beter helemaal kan laten uitgroeien voor je haar echt helemaal droog en beschadigd is! Er zal heel wat tijd voor nodig zijn maar dan weet je zeker dat je haar gezond is! Gewoon NOOIT meer permanente verf er in doen!!! Succes x.

Antwoorden (2)

Gebruik eens een haarkleurverwijderaar. Een voorbeeld: SOS colour remover. Als je dit gebruikt krijg je je eigen haarkleur weer terug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geblondeerd haar kun je niet meer terugkrijgen in je eigen natuurlijke haarkleur. De pigment is er immers grotendeels uitgebleekt. Je kunt je haar wel kleuren, maar door zon en andere oorzaken zal de verf vervagen/verbleken. Donkere haarkleuring kan met een lichte ondergrond inderdaad roodachtig of geelachtig worden.
Je moet oppassen dat je niet te vaak een permanente haarkleuring op de lange lokken aanbrengt. Het haar raakt er op langere termijn beschadigd en droog van.
Het is niet leuk, maar het enige dat echt helpt is het uit laten groeien van de kleuring. Net zo lang tot je lokken met je originele eigen haarkleur lang genoeg zijn (het is aan jou om te bepalen wanneer dat is) en het gekleurde haar te knippen. Maar ik begrijp best dat het pijn doet als je een mooie lange bos met haar hebt.

Als je echt niet rigoreus wilt knippen, kun je je haren regelmatig met een zachtere spoeling behandelen in een kleur die lijkt op je eigen haarkleur. Vraag een kappersspeciaalzaak om advies. Als je je haar donkerder wilt maken, bestaan er haarkleuringen die niet permanent zijn en daarom zachter zijn voor je haar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat jij me een + geeft in deze categorie beschouw ik als een compliment, Crea. :)