kun je je haar laten permanenten na een keratine behandeling?

Omdat mijn haar erg droog is geworden door veelvuldig verven en permanenten heb ik op aanraden van een vriendin vandaag mijn haar een keratine behandeling laten geven. Volgens de kapster zouden mijn 3 weken oude krullen (permanent) wel wat grover worden, maar niet helemaal verdwijnen. Ik zit nu met tranen in mijn ogen, want álle krul is wég, vind het géén gezicht en ondanks dat mijn haar nu heerlijk zacht is, kan ik er niet aan wennen. Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk weer krullen in mijn haar en tegen het advies van de kapster in heb ik vanavond mijn haar alweer gewassen in de hoop iets van die krullen terug te zien, helaas, helemaal niets (zelfs niet meer een krulföhn)!
Is het mogelijk om je haar weer te laten permanenten na een keratine behandeling en zo ja, kan dat dan ook per direct?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt al een prima Antw: toch een opmerking veel (zgn) keratine behandelingen bevatten wel keratine maar zijn eigenlijk hair strait producten dus met thioglycol achtige stoffen ( permanent stoffen ) dat kan niet zo goede samen met weer een Perm . Maar er zijn ook echte keratine behandelingen dat effect gaat van zelf uit je haar . Dus !!! Rustig even afwachten is in deze het beste . Anders zou je na de Perm pluis en haar beschadiging kunnen krijgen . En ja dan komt er van zelf een ander kapsel :(

Het beste antwoord

Ja, dat is mogelijk, keratine is een stof die ook in je eigen haar voorkomt. En daardoor het permanenten niet in de weg staat. Wel beschadigd het je haar weer enorm, waardoor ik betwijfel of je door permanenten er beter uit gaan zien. Het effect van de keratinebehandeling heb je al verstoord door het te wassen, daarmee heb je het geen tijd gegeven om geheel in te trekken. Waardoor het hele stijle van je haar snel zal verdwijnen en je natuurlijke slag (als je die hebt) snel zal terug komen. Ik adviseer je dus het niet te gaan permanenten, maar het even een weekje aan te kijken. Geef je haar even rust om het te laten herstellen van al die behandelingen. Het permanenten kan wel, maar geef aan bij de kapper dat je een keratinebehandeling hebt laten doen en de verdere eventuele behandelingen die je hebt laten doen, zodat de kapper hier rekening mee kan houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je advies!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, denk er echt nog even over na, voordat je je haar weer laat permanenten. Misschien is het beter om eens een andere coupe te laten knippen, iets korter of meer lagen waardoor je een voller effect krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
super antwoord, daar heb ik veel aan gehad