De naam verwijst naar de zeepfabriekjes die aan het einde van de 19e eeuw ontstonden in de streek rond Marseille. Dankzij grote voorraden olijfolie in het Zuiden van Frankrijk kon een zeer kwalitatieve zeep gemaakt worden, bestaande uit 72% olijfolie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Olijfmelk is een verzorgende melk op basis van olijfolie.
Cosmetische melk wordt verkregen door zure, basische of enzymatische hydrolyse van melk en is hoofdzakelijk samengesteld uit aminozuren, peptiden en eiwitten.
SimonV