welke bruin zonder zon of zelfbruiner werkt het best om spataderen en oneffenheden te camoufleren op benen?

Ik ben op zoek naar een creme, spray of wat dan ook die mijn benen een natuurlijke bruine kleur geven en daarbij mijn spataderen wat camoufleren. Heeft iemand tips welke bruin zonder zon of zelfbruiner het meest geschikt hier voor is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Geen enkele bruin zonder zon of zelfbruiner is hier geschikt voor. Zelfbruiners maken de huid waar ze op gesmeerd of gesprayd worden donkerder, dus ook de huid over de spatader zal donkerder zijn. Maar omdat de basis van de huid waar de spatader zich bevindt, donkerder is, zal de huid daar donkerder lijken dan de rest van je huid, dit omdat zelfbruiner transparant is en niet dekt. De enige manier om dit te camoufleren is met dekkende foundation, of camouflage. Een goede camouflage hiervoor is Derma color. Deze is zelfs watervast te maken, zodat je ermee kunt zwemmen. Als je je hele huid insmeert/sprayt met zelfbruiner, maar de plaats waar de spatader hierbij niet meeneemt, dan zal de spatader minder opvallen, maar als hij rood is, valt hij ook dan op. Bovendien krijg je op deze manier een grote kans op donkere randen om je spatader, omdat je het daar moeilijk dun aan kan brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat valt reuze mee, het karwei. Als je naar een schoonheidsspecialist gaat die hiermee werkt, dan helpt zij je met het zoeken naar de juiste kleur en het eventueel mengen. Zij leert je hoe je het aan moet brengen en waterproof moet maken. Als je het een paar keer hebt aangebracht is het niet meer dan 5 minuten werk.
Je moet echt iets hebben dat dekt, aan een transparant product zoals zelfbruiner, heb je helemaal niets.