groeien haren terug na uitrekken?

ik trok in januari 18-22 mijn haren uit, zo erg dat je zelfs kale plekken ziet.
het is nu 4 maart en ik vraag me af of mijn haren ooit nog terug groeien en zo ja hoelang duurt dat dan ongeveer.

dankje voor de reactie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Ja, ze groeien terug, maar het kan wel een poos duren.
Mijn dochter had een jongen in de klas die dit een periode heeft gedaan. Dat is allemaal weer aangegroeid toen het weer beter met hem ging, maar het heeft wel maanden geduurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gelukkig maar dankje
Een deel zal terug groeien en een deel niet. Dit komt omdat, als je je haar de juiste richting op uit je hoofd trekt, met de groeirichting mee, dan groeit er gewoon weer nieuw haar, maar als je dat tegen de groeirichting in hebt gedaan, dan is de kans groot dat je je haarzakje beschadigd hebt, waardoor het haar niet meer terug komt. Even afwachten dus, wat er wel en niet terug groeit.

Toegevoegd na 1 uur:
Maar even een link gezocht, waar dit ook gezegd wordt. Haarfollikels zijn haarzakjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje voor de snelle reactie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is ook de reden waarom bij veel vrouwen de wenkbrauwen niet terug groeien na veelvuldig epileren, meestal gaat het goed, maar soms ook niet.