Ik heb vandaag mijn haar geblondeerd maar het is te wit en te geel ik zou graag een mooi blond kleur hebben maar goe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18.6K

Antwoorden (2)

In dien te wit koop licht goudblond , indien te geel gebruik AS blond ( mat ) vind je het nu te licht ja dan een licht blond natuur . Dat kan iets te mat worden maar met een gele ondergrond kan het precies goed aflopen . Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je je haar blondeert verdwijnen eerst de koele pigmenten uit je haarkleur in de volgorde: Paars- blauw- groen. Later verdwijnen dan langzaam de warme pigmenten in de volgorde : Rood- oranje- geel. Zorg dat je altijd de inwerktijd van een
blondering/lichter verving helemaal volgt! Als je te vroeg stopt blijven de warme kleuren zitten en dan krijg je dus een oranje of gele haarkleur. Vaak hou je ondanks de juiste inwerktijd toch een gele gloed over. Die kan je het beste wegwerken met een semipermanente kleur of een spoeling. Geen verf want die maakt het vaak weer iets warmer. Gebruik altijd een koele (as)tint. Bv. kleurnummer 9-1/10-1 of bij anderen
9-A/10-A of 9S/10S of soms heet het licht asblond ,licht zilverblond of licht matblond. In deze kleuren zitten voornamelijk de koele pigmenten Blauw ,groen, paars. In het algemeen geldt:
Rood wordt gecorrigeerd met groene pigmenten.
Geel wordt gecorrigeerd met paarse pigmenten.
Oranje wordt gecorrigeerd met blauwe pigmenten.
Is je kleur nog veel te oranje/geel? Kleur dan eerst je haar opnieuw met dezelfde kleur verf. Wees voorzichtig met de punten. Als die al goed zijn, zet er dan geen kleur op maar alleen in de gele/oranje gedeelten. Als je punten(en lengten) niet geel zijn. Zet dan ook geen correctiekleur (bv. astint) op de punten (lengten).
Maar echt alleen op de geel gekleurde plekken. Anders kan de kleur doorslaan naar een groene of blauwe gloed.

Toegevoegd na 1 uur:
Ga bij zowel witte, als gele strengen naar de kapper om dit te verhelpen, dit is bijna niet zelf te doen, omdat er met meerdere kleuren gewerkt zal moeten worden om dit tot een mooi blond resultaat te brengen. Ook moet wit voorgepigmenteerd worden, omdat kleuren op wit haar (waar geen pigment meer inzit), niet of zeer moeilijk pakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat je bronvermelding niet is meegekomen. http://haargeheimen.nl/zelf-haarkleuren/hoe-haal-je-een-gele-gloed-uit-je-haar/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik was hem aan het zoeken, maar kon hem niet meer vinden, ik plaats hem altijd voordat ik het antwoord plaats, maar dat heb ik nu blijkbaar niet gedaan. Ik zag het toen ik mijn aanvulling wilde plaatsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik je goed begrijp komt dit antwoord uit jouw eigen 'koker'
Volgens mij is het een door jou bewerkte versie van de bron die ik in eerdere reactie aangaf. M.i. had je hem al gevonden.
Met sportieve GV groet, TegenXinnig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik de bron niet had willen noemen dan had ik het antwoord wel zodanig bewerkt, dat de bron niet te vinden was geweest, dit was echt geen opzet. Ik vind juist dat het je antwoord versterkt door de bron te vermelden. De enige reden waarom ik het antwoord enigszins heb bewerkt, is omdat hij zo, naar mijn mening beter loopt.
Wel bedankt voor je reacties, dat stel ik wel op prijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie dat je de bron er inmiddels hebt bijgezet.