Droogt sudocreme de huid uit?

Ik heb een hele droge huid en heb helenschrale droge plekjes rond me neusvleugels. Ik heb toen Sudocreme gekocht omdat een vriendin zei dat dit hielp. Ik heb het gekocht en ben resencie's gaan lezen, en dan lees ik opeens dat Sudocreme de huid uitdroogt! Ik vroeg me af of dit waar is? Ik smeer namenlijk een dun laagje op me gezicht en op de erge plekjes iets wat dikker. Eerste keer dat ik het echt gebruik.... Hoop op reacties

Toegevoegd na 1 minuut:
Hele schrale*

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
33.4K

Het beste antwoord

Ja, Sudocrem werkt licht uitdrogend, dit wordt veroorzaakt door de zinkoxide die in het product verwerkt zit. Zinkoxide werkt licht samentrekkend en beschermd de huid tegen invloeden van buitenaf.
Sudocrem beschermt de huid en werkt samentrekkend, zodat een beschadigde huid sneller geneest.
Sudocrem beschermt de huid en werkt licht indrogend. Het werkt het ook jeukstillend en verkoelend.

De droog aanvoelende schrale plekjes die jij heb, kunnen ook veroorzaakt worden door een plaatselijk vochttekort in de huid, in dat geval kan Sudocrem juist wel je probleem oplossen. Probeer het een aantal dagen, als je er last van krijgt, dan stop je en anders kun je er rustig mee door gaan totdat er voldoende herstel heeft plaatsgevonden.

Mocht het toch gaan om droge plekjes, dan kun je een creme op basis van ureum of glycerol gebruiken, dit is te koop bij de apotheek. Smeer dit meerdere keren op een schone, droge huid en je ervaart snel herstel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sudocrem bevat benzylalcohol. Dit is een alcohol die de huid kán uitdrogen. Het hoeft natuurlijk niet bij jou te gebeuren, want iedere huid is verschillend. Ik zou zeggen, gewoon proberen. Als het geen effect heeft, probeer je toch wat anders en anders kun je naar een dermatoloog als niets helpt. Ikzelf ben tijdens mijn vakantie in Turkije heel erg verbrand. Daar kreeg ik toen Bepanthen voor mee, wat heel erg geholpen had met de verbrande huid. Ik gebruik het nu praktisch voor alle plekjes op mijn gezicht. De huid wordt er heel erg zacht van, het droogt de huid niet uit en het ruikt lekker. Linkje naar de lotion is toegevoegd :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bepanthen is veel beter bij een droge huid.