Klopt het dat enkel,donkere kleuren pakken op wit, grijs haar?

Van nature heb ik zwart haar. Nu ben ik al onzettend grijs,wit geworden en heb al,een grote uitgroei na twee weken. Mijn haar is lichter gemaakt met lichtere lokken in. Vandaag heb ik de uitgroei laten kleuren door een kapper met de vraag de uitgroei te kleuren in de kleur van de lichtere lokken.Na de kleuring bleek dat ik nog voor 40percent grijze uitgroei te hebben. Uitleg van de kapper , ah ja enkel donkere verven pakken op wit haar ? Klopt deze uitleg?

10 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Wit haar kun je donker verven, daar heb je wel echte haarverf voor nodig, kapsalons hebben dit in voorraad. Een verf dekt voor 100% grijs en wit haar, maar.. er moet wel voorgepigmenteerd worden, om een goede kleur te bereiken. Om bijvoorbeeld groen te voorkomen, zal er eerst roodpigment aangebracht moeten worden, daarna kan er een donkerdere kleur overheen, in sommige gevallen zijn meerdere kleuringen over elkaar nodig.

Bij het gebruik van kleurspoelingen dekt 60 tot 80% van het grijze of witte haar, ook hier is voorpigmenteren nodig, om de juiste kleur te bereiken.

Dit is het grootste verschil tussen verven en spoelen, maar er is nog iets,
haarverf slijt veel minder snel, waardoor dit uit moet groeien en niet uitwasbaar is, een spoeling houdt 6 tot 8 weken en slijt iedere wasbeurt iets.

Het beste kun je, als je haar grijs of wit wordt, in plaats van heel je haar donkerder te kleuren, kiezen voor enkele donkerdere streepjes, of lowlights, dan valt de uitgroei minder op, laat het lichte haar dan in een licht blonde tint kleuren en zet daar lowlights overheen. Maak je haar niet meer zo donker als het vroeger was, dat past niet meer bij je huidskleur, welke ook veranderd in de loop der jaren.

Als je huidige kapper dit niet kan, ga dan naar een andere, dit hoort een kapper te weten en te kunnen. Op wit of grijs haar pakt een blonde verf goed, dat is dus onzin van de kapper, wit haar is grijs te verven.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ook bij grijs of wit haar moet het haar voorgepigmenteert worden, voordat de lichte kleur erop gezet wordt.