Allereerst is het een vetbult met opgehoopte talg?
Zo ja, als er een witte dikke smurrie uitkomt, dan goed uitknijpen met schoon gewassen handen. Eerst de omgeving ook reinigen met alcohol of jodium. Als er geen bloed meekomt, en alleen talg lekker spoelen met lauw water en dan open laten met een pleistertje erop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe kan ik het beste een pleister plakken op mijn hoofd met mijn haar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat stond er niet bij. Dat gaat dus niet. Sorry.
Naar je huisarts, deze kan hem leeg lepelen en netjes hechten. Op je hoofd is dit niet gevuld met vet, maar met een combinatie van talg, keratine (waar ook je haar van is) en zweet. Mogelijk word je doorverwezen naar de dermatoloog of plastisch chirurg, vooral de laatste zorgt dat je een net littekentje eraan overhoudt. De huid waar de bult zit, wordt verdooft middels een injectie, vervolgens wordt huid ontsmet en maakt de arts een sneetje in de bult, als hij al geknapt is, gebruikt hij die beschadiging als uitgangspunt. Daarna lepelt hij/zij de substantie eruit, zodat de bult leeg is en hecht het wondje tenslotte.