Ik denk dat het op haar niet blijft zitten. Op papier hecht het beter. Vooral als je fixeermiddel gebruikt. Sommige hobbyisten gebruiken op papier ook wel haarlak als fixeermiddel. Dus ik denk dat het een kwestie van uitproberen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet even wat moeite doen om een krijtje uit het doosje te halen. Daarnaast vlekt het zoals je kunt zien best wel op je handen. Maar goed, ik weet niet beter dan dat pastelkrijt dat gewoon doet. En dat maakt juist dat je je haren er zo goed mee kunt kleuren! Laten we maar eens gaan zien hoe je dat doet!

Wat heb je nodig?
Pastelkrijt
Borstel
Haarlak
Oud T-shirt
& Hoe kleur je je haar met Pastelkrijt?

Begin met schoon haar en borstel dit even goed door. Trek even een oud T-shirt aan, zodat je geen vlekken op je (mooie) kleding krijgt. Maak je haar op de plek waar je de kleur wil hebben een beetje vochtig met water. Borstel nog een keer goed door en pak dan een kleurtje naar wens.

Kleur je haren in met het krijt. De beste manier is door een pluk op je handpalm te leggen en dan ‘in’ je handpalm te kleuren. Je zult zien dat je pluk een mooi kleurtje krijgt.

De plek waar je kleurt, wordt wat stroef. Wanneer er voldoende kleur zit naar wens, borstel je de pluk nog even goed door en spray je er van een afstandje wat haarlak overheen. Ga zo door totdat je alle plukken haar hebt ‘geverfd’.

Het is misschien niet heel duidelijk te zien (het werd al schemerig, dus de foto’s zijn niet van fantastische kwaliteit), maar ik heb de ene kant paars met roze gekleurd en de andere kant zwart.

Dus ja, het lukt met pastelkrijt van de Action.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef dat dan niet af aan je kleding of handen als je er klaar mee bent?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door de haarlak valt dat wel mee, maar iets afgeven is niet te voorkomen, voordeel is wel, dat je het makkelijk uitwast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuk als je een witte blouse aan hebt. ;-)))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, daar zal je rekening mee moeten houden.