Is speciale huidolie beter voor de huid dan zonnebloemolie of olijfolie?

Om mijn droge huid mooi te houden, gebruik ik 100% natuurlijke huidolie uit de winkel: amandelolie, jojobaolie, etc.
Maar olijfolie en zonnebloemolie uit de supermarkt zijn ook 100% natuurlijk, worden veel gebruikt in crèmes en zo, maar zijn veel goedkoper. Wat voor meerwaarde heeft de duurdere huidolie? Kan ik net zo goed een flesje zonnebloemolie in de badkamer zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vergeet kokosolie niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik zelf olijfolie voor mijn huid na het douchen, of als mijn handen te droog worden in de winterkou. In plaats van lippenbalsem gebruik ik kokosolie. Het werkt voor mij prima. Ik heb ontgeurde kokosolie, die ruik je überhaupt niet (hoe niet-ontgeurde ruikt, weet ik niet). De olijfolie ruik je wel als je het op doet, dan ruik je dus naar olijf, maar de geur gaat redelijk snel weg. Zonnebloemolie heeft een minder sterke geur, ik kan me voorstellen dat veel mensen dat wel fijner vinden dan olijfolie, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kokosgeur vind ik niet vervelend en ruik je ook al snel niet meer.
Ontgeurde kokosolie is (als we streng gaan doen) ook weer bewerkt en meer gezuiverd waardoor er minder goeie stoffen in zitten.
Niks mis mee, maar met geur nog net iets beter.

Het beste antwoord

Ja, op zich is het voor je huid even goed. Alleen ruikt het wat minder fris misschien.
Toen een van mijn kinderen geboren werd kreeg ik van de verloskundige het advies om zijn droge huid in te smeren met zonnebloemolie. Je hebt dan niet meteen dat Zwitsalgeurtje eraan zitten, en het is wel goed voor de huid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het voordeel van speciale huidolie, boven de zonnebloemolie en andere oliën die gebruikt worden in de keuken, is dat er in huidolie een middel is toegevoegd dat ervoor zorgt dat deze snel en goed in de huid trekt, waardoor je niet dat plakkerige gevoel en vlekken in je kleren krijgt. Het beste kun je huidolie aanbrengen op de vochtige huid. Bovendien houdt olie de geur goed vast, waardoor je er de hele dag lekker door ruikt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Huidolie is op zich niet beter voor de huid, dan gewone zonnebloemolie, maar is wel zodanig geprepareerd, zodat het de voordelen van een olie heeft, maar het gemak van bodylotion.
Let eens op in de goedkopere winkels, bijvoorbeeld Action, Wibra en Zeeman, daar vind je regelmatig huidolie tegen een zeer kleine prijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De goedkope olie bestaat vaak uit paraffine, dat schijnt niet zo goed te zijn voor de huid. Daarom gebruik ik plantaardige olie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook bijvoorbeeld de huidolie van Kneipp vind je bij de Action en Wibra tegen kleine prijzen. Deze zijn plantaardig. Ik bedoel met de goedkope winkels niet de goedkope oliën. Zij verkopen ook de goede merken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plantaardig misschien, met natuurlijk heeft het weinig te maken:
http://www.kneipp.nl/producten/product-detail/categories/huidolie/products/huidolie-amandelbloesem.html
(klik ingrediënten)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.myfashionality.com/?p=3058
http://www.kneipp.nl/over-kneipp/natuur-expert.html
Plantaardig is meestal ook natuurlijk.
Wel bedankt voor je reactie Jackd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je chemische processen los laat op natuurlijke ingrediënten kan er van alles uitkomen. Neem als voorbeeld olijfolie: gezond, maar als je het verhit ontstaan er ongezonde transvetten. Ik denk wel de Kneipp een stuk beter is dan het gemiddelde,
echt schadelijk stoffen kan ik er niet in vinden.
Persoonlijk ga ik iets verder: Als ik het niet kan eten, smeer ik het liever ook niet op mijn huid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dat geval heb je gelijk, bedankt.