Kan het zijn dat ik dode puntjes aan mijn haren krijg, omdat de kapperschaar niet goed is?

ik knip zelf mijn dode haarpuntjes met een kapperschaar die al heel oud is. Nu lijkt het wel of ik steeds meer dode haarpuntjes krijg. Nu heeft mijn dochter nooit dode haarpuntjes en heb ik haar haar geknipt en nu heeft zij ook meerdere dode haarpuntjes????

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel inderdaad de gespleten haarpunten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het kan komen doordat je schaar bot is, waardoor het haar niet netjes wordt afgeknipt. Hierdoor gaat het eerder splijten. Maar haar gaat ook door andere factoren splijten, bevoorbeeld als het steeds over je schouders "veegt". Of als je haar vaak blootgesteld wordt aan bepaalde stoffen, zoals ontkleuringsmiddel, chloorwater of zeewater.
Ik moet ook eerlijk zijn, als je eenmaal naar gespleten punten zoekt, dan blijf je ze vinden.
Het verstandigst is om je schaar te laten slijpen of een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de schaar bot is knipt die niet zo mooi af. Dode puntjes zijn het niet maar je breekt het wel een beetje af. Tip voor een botte schaar: pak aluminium folie en knip dit in stukjes met de schaar. Zo haal je het botte eruit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel. wat een fijne tip
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Goeie tip! Ik knip wel altijd de aluminiumfolie over de gehele lengte van de schaar - niet alleen kleine stukjes.
ronron1212
10 jaar geleden
Natha2011 de schrijft Louissa ook van een groot stuk alles in kleine stukjes knippen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dat niet doen, met een kappersschaar moet je niet in andere materialen gaan knippen, dat is funest voor je schaar. Ga gewoon naar een messenslijper, of schoenmaker (die kunnen vaak ook scharen slijpen) zodat het vakkundig gebeurd. Controleer de spanning van je schaar ook eens, dat kan ook het probleem veroorzaken. Als de spanning te hoog is, word je schaar bot.
http://www.hollandseslijpservice.nl/dealers.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Folie papier staat er bekend om dat dit geen slechts matariaal is om erin te knippen. Kun je ook met je papiersnijder doen etc etc..
Reddie
10 jaar geleden
Zo haal je het botte eruit.? Kun je dat uitleggen? Lijkt me volkomen onlogisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat je de folie een aantal keer dubbel vouwt, is het dik genoeg om erin te knippen. Je slijpt hiermee de schaar. Dit komt door het "spul" wat weer in de folie zit zeg maar. Je blijft net zolang knippen totdat het mooi afknipt, dit gaat heel snel al!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zowel de kappersopleiding als de opleiding schoonheidsspecialiste afgerond, bij beide heb ik geleerd de scharen niet te gebruiken op andere materialen, dan waarvoor ze bedoeld zijn, zowel de nagel-, als kappersschaar niet. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat ondertussen veranderd is, heb je hier een betrouwbare link bij? Voor een huishoudschaar zou dit wel een waardevolle tip zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat leer je overal, maar dit staat er bekend om. Google het maar. Ik gebruik het altijd voor mijn papiersnijder als deze bot wordt. Nadat ik de folie heb gebruikt is deze niet meer bot en kan ik weer verder gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK ik heb gezocht:
http://www.hollandseslijpservice.nl/informatieslijpen.php?submenuid=8ea09f15dd3f8f36127 http://www.sharptools.be/index.php?action=extra&extra=A_slijpen_van_huishoudscharen&lang=NL