Is een goedkoop elastiekje slecht voor je haar?

Hallo,

Dat vroeg ik me dus af. Ik heb heel vaak zenner elastiekjes gekocht, maar ik raak ze meestal kwijt. Ze verdwijnen van de aardbodem. Maar in ieder geval, de elastiekjes die ik nu heb gekocht ruiken chemisch/rubberachtig. Kan dit kwaad?

Mvg,Ella

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee, dat kan geen kwaad.

De normale kantoorelastiekjes, rubber bandjes, die gaan snel vast zitten in je haar,
waardoor je je haar makkelijk kapot trekt.
Maar een doos goedkope elastiekjes van de Action of de 1 euro winkel die zijn
net zo goed.
En zelfs als zouden ze wat minder lang mee gaan, dan nog maakt dat niet uit,
hoef je je niet zo'n zorgen te maken over verliezen.
En dat luchtje............dat vervliegt snel genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel echt op chemisch gebied, bijv dat er een stofje in zit(waar ik niks van afweet) die me haar doet sterven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor. Het is het luchtje van de rubberen bandjes die in dat elastiek verwerkt zijn of het is het luchtje van een restje verf waarmee het stoffen gedeelte geverfd is.
Ik heb altijd van die goedkope elastiekjes gebruikt.
Je haar stylen en steilen, krullen en fohnen en te veel zon en haarverf:
allemaal veel slechter.
Bedoel je elastiekjes die niet speciaal voor je haar zijn?
Ik zou ze niet gebruiken,die kunnen echt in je haar vast blijven zitten.
Ik heb het zelf gehad,toen ik een hele dag een staart had in gehad en toen moest ik dat elastiekje losknippen omdat er haren omheen zaten en ik het er niet meer uit kreeg.
Je kan echt het beste haarelastiekjes gebruiken,en dan zijn die zonder metalen stukje erin nog beter.
Die komen niet vast in je haar te zitten.
Trouwens die van Zenner zijn iets van €2 voor 10 ofzo,dat is ook niet duur,ik heb ze zelf ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik bedoel het echt alleen op chemisch gebied :) En als je er min 20 hebt gekocht dan kom je wel duur uit :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welnee dat kan geen kwaad,stylen bijvoorbeeld is veel slechter,daar droogt je haar van uit.
Die elastiekjes hebben zo'n chemisch
luchtje omdat ze van rubber zijn,dat ruik je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die zonder metalen stukje zorgen er inderdaad voor dat je haar er minder om heen draait. Bij mij gaan ze altijd wel heel snel stuk. O_o