Ervaring met gebruik van henna colour cream. Is het na 10 keer wassen eruit?

Hoi, ik wil mn haar tijdelijk kleuren. Zag op internet henna colour cream staan. Maar heb alleen niet gevonden of dit er ook echt uit gaat na 10 keer wassen. Heeft er iemand ervaring hier mee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou sowieso uitkijken met henna kleuring. Nou weet ik niet meer van welk merk het was, maar ik heb een vriendin die van zichzelf een beetje rossig is, en zij dacht dat ze de kleur met henna wat kon 'opfrissen'. Ze werd véél te rood, het zag er echt niet uit. En het heeft weken geduurd voordat het wat minder werd. Wassen hielp echt niet.

Antwoorden (1)

Je bedoeld waarschijnlijk Hennaplus Colour cream. Dit is geen verf, het trekt niet in je haar, maar legt een laagje om je haar heen. Voor verf moeten je haarschubben opengezet worden, zodat de verf erin kan en daarna moeten ze weer gesloten worden.
Door dit verschil was je de Hennaplus makkelijk uit je haar, 8 tot 10 wasbeurten staat op de verpakking, maar dat is afhankelijk van je shampoo. Met een antiroosshampoo houdt deze kleuring maximaal 4 wassingen, met een milde shampoo houdt deze 8 tot 12 wassingen, terwijl er 10 wassingen op de verpakking staat. Wil je het er sneller uit hebben, dan was je het een paar keer met antiroosshampoo (bij voorkeur Head & Shoulders) Breng de antiroosshampoo op droog haar aan, laat een kwartiertje intrekken en spoel het dan uit.

Hennaplus, bevat anders dan de naam doet vermoeden, geen henna. dus geen angst voor brandweerrood haar.