Hoelang is de houdbaarheid van waterstofperoxide, dit in verband met het kleuren van het haar?

10 jaar geleden
27.1K
Patrieck
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Pils. Er staat geen symbool, evenmin een indicatie van t.h.t. noch t.g.t. Dus dan blijft de vraag open. M.vr.gr. Pat

Het beste antwoord

Na openen van het flesje direct mengen en beginnen met , dit omdat waterstofperoxide heel snel vervliegt en daardoor zijn werking verliest, de zuurstof die vrij komt uit de waterstofperoxide en die nodig is om de kleur tot ontwikkeling te doen komen, werkt maar heel kort. Daarom na openen direct gebruiken en daarna weggooien.

Toegevoegd na 2 uur:
Als het niet samen met de verf in de verpakking zat, dan is het alleen gewone waterstofperoxide, waarschijnlijk 6 of 9%. Die kun je ongeveer een maand bewaren, als je de dop gewoon dicht draait, maar niet te strak.

Toegevoegd na 7 uur:
Waterstofperoxide is in een donkere fles wel wat langer houdbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Patrieck
10 jaar geleden
Ja crea, het is inderdaad een 6 % oplossing. Dus een maand (maar)!?
Oké, het is niet anders. Bedankt weer! M.vr.gr. Pat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat klopt. In kapsalons worden grote flessen van 30% gebruikt, deze mengen ze aan met water tot 6% en na een maand wordt het restant uit de fles weggegooid. Door het licht gaat de kwaliteit snel achteruit.
Patrieck
10 jaar geleden
Goed, bedankt, we zullen het zien. M.vr.gr. Pat

Andere antwoorden (1)

Dat staat meestal op de fles. Dan staat er een klein afbeeldinkje met een soort poederdoosje waar bijvoorbeeld 12M in staat. Dan is het product dus een jaar houdbaar (meestal geldt dat pas na openen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Patrieck
10 jaar geleden
Ook jij bedankt crea. Het is een plastic flacon met een inhoud van 250 ml, dus om meerdere keren te gebruiken.
In dit geval is weggooien dus zonde….. M.vr.gr. Pat