Wat is het verschil tussen; wax, clay, shaper, enz?

Ik wil eens wat anders dan gel proberen en ben toen langs de hema gegaan.

Nu kwam ik daar oa het volgende tegen:
- Wax
- Gelwax
- Shaper
- Clay
- Creamgel

Ik kwam er niet echt uit wat nu het verschil is tussen al deze producten en weet niet wat ik zou moeten proberen zonder alles te kopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.5K

Antwoorden (1)

Een shaper is een stylingscreme voor fijn of lang haar, een shaper bevat structuur, wat zorgt voor goede fixatie. Een shaper kun je blijven vormen en wordt niet hard.
Wax is een vette substantie, die glans geeft en het haar in model houdt, ook hiermee kun je je haar tussendoor anders stylen. Ook een wax wordt niet hard, gebruik dit zuinig.
Een gel wordt hard, behalve de wetgel, een gel is niet vet, een wetgel wel, gel geeft meestal geen glans, wetgel weer wel, een gel moet je aanbrengen voor het stylen, zodat deze door het hard worden je haar in model houdt. Een wetgel gebruik je ook voor het stylen, maar kun je daarna nog vormen en wordt niet hard, maar geeft glans.
Een clay is niet vet, met de voordelen van wax, maar geeft een matte look.
Een creamgel is niet vet, maar wordt niet hard, het is een gel in cremevorm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, het is nu al een stuk duidelijker. Omdat ik toch wat dingen wilde proberen heb ik er maar wel een aantal gekocht alleen nu het volgende: wax en gelwax krijg ik me haar mee overeind zoals ik het wil. alleen als ik een uur later in de spiegel kijk licht het weer half plat. clay geeft een erg matte look waar ik nog niet zo zeker van ben of ik het wel mooi vind. De matte look die ik er mee krijg doet me denken aan mijn haar als ik met mijn gel in geslapen heb en dan in de spiegel kijk in de ochtend. Ook vind clay moeilijk goed in model te krijgen en licht mijn haar weer snel plat morgen ga ik de chaper proberen. Heb je misschien wat tips wat ik verkeerd doe?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wax en gelwax zijn erg vet, waardoor deze erg zwaar zijn, vroeger werd dat gebruikt voor de vetkuiven, je zag die jongens ook regelmatig hun kuif weer rechtop duwen, dat is het voor-, maar ook het nadeel van wax, dat het makkelijk te vormen is, maar te zwaar is om je haar rechtop te houden. Je kunt hiervoor beter haarspray gebruiken (kies een sterke variant), voordat je je haar vastsprayt, moet je je langere lokken even touperen, dat doe je door onderaan een pluk haar, tegen de haargroei in te kammen, dan voel je het haar direct stevig tegen je hoofdhuid zitten, daarna in model kammen, door alleen de buitenste laag te kammen en lak erin.
Clay (klei) moet je ook vergelijken met klei, je kunt je haar er alle richtingen mee opzetten, maar het is een product dat grof van structuur is, waardoor je echt moet kleien, wrijf het een beetje warm tussen je handen dan gaat dat makkelijker, het is een mat product, wat moet uitstralen dat je aan het strand hebt gezeten en een zoute bos haar hebt. Ook dit product is zwaar, maar wel tussendoor te hervormen.
Als je de shaper gebruikt, doe dan een beetje in je handpalm en wrijf dit ook even warm, dan is je haar makkelijker te vormen, hou er ook hier rekening mee, dat je haar regelmatig in terug in model moet duwen. Leuk dat je het aandurft dit te proberen, rommel er iedere dag afwisselend wat mee, dan kom je erachter wat bij jou past en waar jij je haar goed mee kunt vormen. Succes.