Tomaat wordt in de vorm van ketchup en puree gebruikt om uit blond haar de groene gloed te laten verdwijnen. Dat is een beproefd middel. Daaruit kun je dus opmaken dat tomatenpuree geschikt is om blond haar te kleuren. Blond haar is ook makkelijker te kleuren, omdat dat poreuzer is dan donker haar waardoor de kleur makkelijker in het haar trekt. Uit blond haar zijn kleurstoffen moeilijk uitwasbaar, ook de uitwasbare kleuringen blijven vaak lang in het haar zitten. Dus ja, blond haar zal je met tomatenpuree kunnen kleuren, al verwacht ik niet dat je haar tomatenrood erdoor zal worden. Bij donker haar zal dit amper effect geven. Toch adviseer ik je dit niet te doen, omdat je nooit weet hoe de kleur bij gebruik van een natuurproduct uit zal vallen, gebruik dus gewoon een kleuring uit de winkel of van de kapper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan heel goed. Dan kleurt het rood. Je moet het wel laten zitten want als je het wegspoelt is de kleur weer weg. De rode kleurstof uit tomaten is voor het kleuren van textiel en haar niet erg geschikt. De kleur vervalt snel naar bruinachtige tinten. Dus als je er langer plezier aan wil beleven is het antwoord dat tomatenpuree wat minder geschikt is.