Is gebleekt haar permanent?

Ik wil mijn haar dip-dyen, maar ik heb heel donker haar. Zegmaar heel heel donker bruin, bijna zwart (van mezelf) Ik moet het dan eerst bleken, en daarna het verven. Maar die verf is semi-permanent, en bleek is permanent. Dus als mijn verf zegmaar vervaagd, of helemaal weg is, kan je nog steeds dat bleek zien? Zegmaar vervaagd die bleek ook een beetje? Want ik wil niet rondlopen met donker haar met blonde dip-dye.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Gebleekt haar is inderdaad permanent. Als je je haar bleekt dan verwijder je het pigment van je haarkleur. Hoe licht je het wilt is bepalend voor hoelang je de bleek laat intrekken. Dit zal als het goed is wel iets donkerder bijtrekken. Wanneer jij daar overheen verft in de gewenste kleur en de verf op den duur zou vervagen wordt je dip-dye inderdaad weer bijna net zo licht als de bleek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die bleek blijft erin. Je kunt die uiteinden natuurlijk wel donker verven. Heb ik zelf ook gedaan na een mislukt experiment.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Maar als het haar verder groeit, dan komt bij je hoofd toch de oorspronkelijke kleur weer tevoorschijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, uiteraard!
Amadea
10 jaar geleden
Hoe permanent is het dan feitelijk? Zes weken tot drie maanden maximaal, denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het moet eruit groeien en hoe lang het erin blijft, is afhankelijk van een eventuele knipbeurt.