Waarom verhogen sommige vrouwen hun wenkbrouwen?

Het valt me tegenwoordig steeds vaker op dat sommige vrouwen hun wenkbrouwen lijken te hebben verhoogd. In plaats van dat ze op de normale plaats op hun oogkas zitten, zitten ze erboven. Wat is eigenlijk de reden waarom ze dat doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat doen ze al eeuwen.

Het beste antwoord

Ik als visagiste, krijg vaak van meisjes en dames te horen dat ze het vrouwelijker vinden. Dat blijkt dus de voornaamste reden te zijn. Enigzins is dit ook logisch omdat bij vrouwen de wenkbrauwboog vaak ik een ruimere kromming loopt dan bij de man. Ik als visagiste raad het enkel te sterkte af om de eigen wenkbrauw weg te halen en hem hoger terug te tekenen. Het is een heel onnatuurlijk gezicht (zeker gezien het wenkbrauwbot uiteraard niet verhoogd kan worden) en vervormt de mumiek. Wel epileer ik vaak de wenkbrauwen in een iets meer gebogen vormen en kan ik ze met potlood OPTISCH hoger laten lijken. Maar zonder kennis is dit sterk af te raden zelf te doen voordat men er clownesk bij loopt. Daarnaast is een geschoren of gewaxte wenkbrauw vaak voorgoed verpest, zelfs als het weer terug groeit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Maar ik had eerder van jou gelezen dat jij full time moeder bent? Of ben je sinds kort toch weer gaan werken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben van beroep visagiste. Ik werk alleen sinds 2011 niet meer in loondienst en ben dus voor mijzelf begonnen. Dit is gemiddeld slechts 10 uurtjes per week gemiddeld. Ik noem mij dus nog voornamelijk fulltime mama. ;-) www.indalovisagie.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doen ze ook wenkbrouwverlagingen voor mannen om er stoerder uit te zien? :)

Andere antwoorden (2)

Om te verhelpen dat ze er moet of nors uitzien, vaak wordt dit gedaan in combinatie met een ooglidcorrectie. Door erfelijke aanleg, of slappe huid zakt de wenkbrauw bij het ouder worden, waardoor ze tegen het ooglid drukken. Dit staat niet fraai en doet je ouder lijken. Maar kan ook het zicht belemmeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie het nochtans ook bij jonge vrouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die doen het vast, omdat ze denken dat hun wenkbrauwen ook aan het zakken zijn, ze willen een schoonheidsideaal nastreven. Jammer dat plastisch chirurgen hieraan meewerken.
Dat doen vrouwen al eeuwen.het verhogen met kleurstof(wenkbrauwpotlood) van de wenkbrauw laat het oog groter lijken . dat werkt opvallend en het wordt mooi gevonden.grotere ogen werken kinderlijk,onschuldig en zijn daardoor een hulpmiddel,bewust/onbewust, bij de kunst van het verleiden.