zit er een minimum leeftijd op tanden bleken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor de vraag, ik heb weer wat bij geleerd ;-) Liefs en fijne dag nog!

Antwoorden (2)

Nee, officieel niet, er zijn wel praktijken die het niet onder een bepaalde leeftijd doen, Britt tandenbleekpraktijk doet het bijvoorbeeld niet onder de 12 jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ ;-)
Bij Brite Smile hanteren ze een minimum leeftijd van 17 jaar, alhoewel hen van overheidswege geen minimumleeftijd is opgelegd.
Zie bijgevoegde link.

Blijkbaar is het algemeen gezien zelfs minder 'schadelijk' voor jongeren dan voor ouderen omdat de jongeren doorgaans nog over een krachtiger immuunsysteem beschikken waardoor eventuele schadelijke stoffen sneller geneutraliseerd worden en/of sneller uit het lichaam verwijderd worden.

Ik schrijf wel degelijk 'algemeen gezien' en 'doorgaans' omdat er altijd uitzonderingen of afwijkingen zijn op eender welke regel.

Anyway, Have Fun and Smile Any Way ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Je antwoord is op zich prima, op één punt na: het is niet het immuunsysteem dat schadelijke stoffen neutraliseert en uit het lichaam verwijdert. Daar komt bij dat de schade die door tandenbleken wordt veroorzaakt niet komt door schadelijke stoffen, dus er hoeft ook helemaal niets te worden geneutraliseerd of verwijderd.