Parfum zal minder goed ruiken hoe langer het bewaard wordt. Hangt veel af hoe het bewaard wordt, in een droge donkere ruimte zal het wat langer volhouden.
Je merkt het aan het afnemen van de geur, die zelfs muf kan worden end e alcohol erin vervliegt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De bron geeft een link naar hoe je parfum beste kan bewaren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste parfums hebben een maximale houdbaarheidsdatum van 3 tot 5 jaar vanaf de productiedatum. Geuren gemaakt van hoge kwaliteits ingrediënten, en geuren die worden geleverd in donkere flessen gaan ook langer mee dan parfums in transparante flessen.

Onderaan de fles parfum staat meestal een afbeelding van een potje, met een geopende deksel en een cijferreeks van 36 M. Dit staat voor 36 maanden na opening. De meeste parfums zijn dus 36 maanden goed te houden na het eerst sprayen van de geur.

Hoe dien je parfum te bewaren

Net als een goede wijn moet een parfum op de juiste manier opgeslagen worden om zodoende de geur te behouden. Algemene tips die u moet volgen zijn:
Sla uw parfum altijd op, op een koele, droge locatie, absoluut niet in de buurt van direct zonlicht of een warmtebron zoals een kachel.
Om de maximale kwaliteit te behouden kunt u uw parfum ook in uw koelkast bewaren.
Laat uw parfums niet in de badkamer staan. De temperatuur in de badkamer schommelt enorm, wat de afbraak van alcohol en parfum kan bevorderen.
Draai de dop van uw parfum altijd goed dicht, of zorg dat de dop goed aansluit.

Hoe kom je erachter of een parfum nog goed is ?

Sommige parfums zwakken langzaam maar zeker af, en worden minder krachtig naarmate de jaren vorderen. Meestal is de verandering van kleur een goede indicator.