Ik heb perongeluk ijzerchloride op mijn hand gekregen en heb nu zwarte vlekjes op mijn hand en krijg dit er niet af, wat kan ik hier nog aan doen?

Dit was gebeurd bij een scheikundig proefje, dit is de 2de dag dat ik het nu heb.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Zoiets zit in je huid, dit moet slijten.
Gewoon geduld hebben, wachten tot je huidcellen zich vernieuwd hebben.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit snap ik ook wel, ik wil het graag direct weg hebben want ik heb er genoeg van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet je het camoufleren, eraf poetsen gaat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pleister erop plakken!!! Maar idd t moet eraf slijten, volgende keer handschoenen aan doen maar ....+ voor t antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 Een goed antwoord van Ritsuka.
Heb hier 20 jaar geleden hetzelfde gehad met zwavel in mijn gezicht, dit is ook weggetrokken.
Voorlopig gewoon mee leren leven.
Kenmerkend voor IJzercloride zijn de roestbruine vlekken, indien gewenst kunnen deze vlekken worden verwijderd met Oxaalzuur en met Citroenzuur. Na deze bewerking moet het zuur geneutraliseerd worden met een soda (natriumcarbonaat) oplossing of verdunde ammoniak. Vlekken op (werk) kleding kunnen nog wel eens verwijderd worden met een opgelost Rennies-tablet (mengsel van calciumcarbonaat en magnesiumcarbonaat)
fremar
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ga jij je huid maar bewerken met citroenzuur?!
Summo
10 jaar geleden
amadea, ik vrees dat jij nu een keer je huiswerk niet goed hebt gedaan, voor je deze reactie gaf. Ik mag voor je hopen dat je regelmatig in (ongevaarlijk) contact komt met citroenzuur, zie ter verduidelijking deze copie uit de wiki pagina hierover (we eten het dus zelfs......): Citroenzuur is een zwak organisch zuur. Het komt in citrusvruchten voor en is een natuurlijk conserveermiddel en antioxidant. Daarnaast wordt het gebruikt om een zure smaak aan voedsel te geven. In de biochemie is het een belangrijke intermediair in de citroenzuurcyclus. Het is een voedingszuur met E-nummer E330.
Amadea
10 jaar geleden
Puur citroenzuur is echt wat anders dan gewoon citroensap, Summo!
fremar
10 jaar geleden
Reukloos, niet giftig, beschadigt materiaal niet, biologisch afbreekbaar. Voor het gebruik wordt het citroenzuur 1 : 10 in water opgelost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook n +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verdund citroenzuur hoeft niet geneutraliseerd te worden. Het antwoord is onjuist en gevaarlijk.
Als dit over vlekken op de huid zou gaan zouden er duidelijke waarschuwingen bij staan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oxaalzuur