Moet je voor ipl behandeling lange haren hebben voor effect?

Ik ben van plan om binnen nu en een maand een ipl apparaat te kopen via kijkshop. Goede recensies erover gelezen.
Alleen zit met 1 vraag.. moet je op de plekken waar je jezelf wilt ontharen behaard zijn om het weg te kunnen halen. Want ik haal overal altijd alles weg met de scheermes. En dus zal dit betekenen dat ik eerst moet laten groeien voordat ik kan beginnen met de ipl behandeling.
Dus in kort: werkt de ipl behandeling ook op bijv stoppels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

IPL werkt via de haartjes naar de haarzakjes. Dat houdt in dat de haartjes niet geëpileerd moeten zijn. De haartjes worden kort voor de behandeling geschoren zodat de afgelegde weg door de haartjes zo kort mogelijk is en het effect zo groot mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo'n thuis IPL moet je meer zien als epileren, omdat er niet genoeg energie is om de haarwortel te vernietigen. Het lichaam herstelt die telkens weer. Voor IPL moet je de haren scheren.

Een IPL bij een schoonheidssalon zorgt voor een definitieve verwijdering van haren. Omdat die in verschillende stadia op je lichaam groeien zijn 8 tot 10 behandelingen nodig. Ook hier een paar dagen voor de behandeling afscheren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het werkt juist op stoppels. Je moet scheren vlak voordat je de ipl gaat gebruiken.
Maar hou er rekening dat ipl niet permanent is. De haren komen altijd terug.