Moet je reinigingsmelk afspoelen, of niet?

Ik weet alleen dat milk en tonic bij elkaar horen.
Maar, moet je nou reinigingsmelk van je gezicht spoelen en daarna tonic gebruiken, of gelijk achter elkaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik dacht eerlijk gezegd altijd dat je de reinigingsmelk eraf haalde (en meteen dan ook de make-up met een wattenschijfje :o en daarna kun je volgens mij meteen de tonic gebruiken. (zo doe ik het tenminste ... áls ik er gebruik van maak)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reinigingsmelk spoel je niet af,gewoon op een watje doen,je huid schoonmaken(het trekt ook deels in je huid)en dan tonic.
Zo doe ik het zelf ook.
En ik heb een hele gladde en zuivere huid(heheh ff opscheppen :p)
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik doe zelf wattenschijfje mil, wattenschijfje water (wegspoelen) en dan wattenschijfje tonic.
Anders verspil je de tonic aan restjes milk weghalen.

Het beste antwoord

In sommige gevallen zal de schoonheids-specialiste u ander gebruiksadvies geven; ze weet waar ze het over heeft, dus houdt u altijd aan het advies wat u krijgt bij de behandeling.

Reinigingsmelk, gel of crème.
Een reinigingsmelk, gel of crème gebruikt u zonder watten schijfje. U neemt een beetje product in uw (schone) handen, ongeveer ten grote van een euro munt.
Verdeel de substantie over uw handen; zo verwarmt u het meteen waardoor het vloeibaarder en minder koud is.
Vervolgens maakt u met uw handen en vingers rondjes over uw gezicht, hals en decolleté.
Laat uw ogen vrij; voor de ogen gebruikt u speciale oogreiniging.
Masseer het product lekker in. Vervolgens gebruikt u een sponsje/washandje/uw handen om het product van uw gezicht te verwijderen. Gebruik hierbij veel water zodat u zeker weet dat alles van uw gezicht afgespoeld is.
De melk, gel of crème zorgt ervoor dat het grootste gedeelte van de vetten en zouten van de huid loslaten.
Helaas moeten we dit product verwijderen met water, en water laat weer kalk en chloor achter…
Daarom gebruiken we een lotion of tonic.

Lotion of tonic
Lotion en tonic zijn absoluut niet hetzelfde.
Een tonic bevat alcohol en is alleen geschikt voor een zeer vette zeer en grove huid.
Alcohol droogt de huid uit en veroorzaakt rimpels. Denk er dus goed om, dat u beter een lotion dan een tonic kunt gebruiken, zelfs als u een vette huid heeft.
De lotion/tonic heeft de reinigingskracht om alle resten van de reinigingsmelk te verwijderen en ook nog eens kalk en chloor weg te nemen.
Als u dus water het gebruikt in uw gezicht, kunt u daarna het beste altijd een lotion of tonic gebruiken.
Na de dagelijkse reiniging kunt u verder één keer per week uw huid nog eens extra reinigen met diepte-reinigingen.
Hiervoor gebruikt u een scrub, een peeling of een lysing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Diepte reiniger dat is echt fijn spul,dan voel je echt dat je huid schoon is,ik vind het een aanrader.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-