Is het ergenst mogelijk om je huid te laten verdikken of te verdichten zodat je niet alle adertjes/blauwe plekken meer goed ziet?

Veel van mijn vrienden (zeker van mijn leeftijd) hebben een mooie gezonde huid. Erg egaal waar je niks doorheen ziet en vaak ook een beetje gebruind.
Ik daarintegen heb een hele witte dunne huid, waar je alle adertjes en blauwe plekken doorheen ziet, vooral bij mijn benen.
Is hier iets aan te doen? Of kun je dit laten behandelen in een kliniek?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee daar ie niets aan te doen als je het over verdikken of verdichten hebt,
Bovendien heeft de kleur van de huid niets met gezondheid te maken.
Wist je dat de uitdrukking "van blauw bloed zijn" hier vandaan komt?
De mensen die rijk genoeg waren, de adel dus hoefde niet buiten te werken en zorgde uit de zon te blijven zodat ze een witte huid hielden, waardoor je, net als bij jou, de aders zag lopen, en door de huid gezien lijken die blauw, zodat algauw gedacht werd dat de adel echt blauw bloed inde aderen had.

Als hete cht spataderen zijn dan kun je ze wel weg laten halen, maar dat ziete r heel anders uit
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
geen idee maar als het zo zou zijn zou het minimaal zijn. Niet de moeite om uit te proberen, waarschijnlijk heb je eerder huidkanker dan een dikkere huid. En door die huidkanker wordt een zonverbrande huid tegenwoordig ook niet meer echt als gezond gezien.