Wat kan je doen tegen beschadigde krullen die steil zijn geworden?

Door het stylen met de stijltang zijn mijn krullen beschadigd en is mijn haar erg droog geworden. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn krullen weer terug krijg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.7K

Antwoorden (5)

Last van droog en pluizend haar? Is je haar beschadigd van het verven en stijlen met de stijltang? Dan is een keratinebehandeling misschien wel de oplossing voor jou!

Voor dames (en heren) met pluizig en onhandelbaar haar kan een keratinebehandeling een mooie oplossing zijn.
Zo'n keratinebehandeling zorgt ervoor dat je haar zacht, glad en makkelijker te behandelen is.
Vooral voor diegenen die hun haar hebben beschadigd (door het bijvoorbeeld te verven, relaxen, krullen en ontkrullen) kan dit een hele mooie uitkomst zijn, en kan een behandeling met keratine een geweldig resultaat geven.

Hoe werkt een keratinebehandeling:

Keratine is een eiwit dat onder andere voorkomt in je haren en nagels.
Met een keratinebehandeling voor je haar wordt tijdelijk extra keratine aan het haar toegevoegd waardoor het haar tijdelijk wordt hersteld.
Er zijn verschillende soorten en merken keratinebehandelingen te krijgen, maar in principe doen ze allemaal hetzelfde, ttijdelijk extra keratine aan het haar toevoegen.
Door een speciale shampoo die je voor de keratinebehandeling gebruikt, gaan de haarschubben open staan. Daarna wordt de keratine aan het haar aangebracht en vervolgens worden de haarschubben weer gesloten met behulp van een stijlstang.
De keratine blijft hierdoor tijdelijk tussen de haarschubben zitten waardoor de beschadigingen worden afgedekt, hierdoor wordt het haar weer egaal en dus glanzend en zacht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
leuk reclamespotje, zijn er bewijzen voor?
Ga eens de lijn van John Frieda, Full repair gebruiken, je zal zien dat je haar er beter uitziet en dat na een aantal weken, de structuur hersteld. Gebruik bij het gebruik van krul- of stijltang een heatprotector, maar voorkom het gebruik van deze apparaten zoveel mogelijk. Stop ook met je haar droogwrijven na het douchen, maar droog het zoveel mogelijk door te deppen. Kam of borstel je haar alleen als je volledig droog is. Was je haar minder, 2 keer per week, is in de meeste gevallen genoeg. De eerste keren zal je haar sneller vet worden als je minder wast, maar dat gaat snel over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen wassen met crèmespoeling. Ik doe dit nu een aantal maanden en mijn haar is zó opgeknapt, mijn krullen zijn weer helemaal terug. Het allerbelangrijkste is dat je een conditioner gebruikt zonder silliconen. Siliconen zijn alle ingrediënten die eindigen op -cone, -xane, -xone, -conol. Maak je haar nat, knijp het wat uit en verdeel een hand vol (of meer, ligt eraan hoe dik je haar is) over je haar, vooral de hoofdhuid. Masseer het wat in, zorg dat alle haren in de conditioner zitten. Laat het even intrekken, maak dan je haar een klein beetje nat (met een kopje water of heel vlug even onder de kraan) en masseer daarna nog een keer door. Laat dit nog even zitten en dan goed (!) uitspoelen. Daarna kun je voor in je haarpunten een zwaardere conditioner gebruiken. De conditioners die je kan gebruiken voor CO wassen zijn vaak ook wat transparanter en minder dik van structuur, maar let vooral goed op de ingrediënten. Eventueel kun je onder de douche, wanneer de conditioner erin zit, je haar al uitkammen. Wanneer je onder de douche uit komt 'scrunch' je je haren handdoekdroog (niet wrijven!!) en kneed (scrunch) je wat gel in je haar. Laat dit aan de lucht drogen. Gel wordt hard, maar zodra het haar helemaal droog is kun je de gel er gewoon uit knijpen, dan heb je mooie gladde en zachte krullen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goeie shampoo heb je nodig als- shea moisture- kinky-curlyknot moisturizer shampoo- deva curl. Was je haar niet elke dag in shampoo zitten dingen in die te heftig voor je haar kan zijn als je ze elke dag wast je wast je eigen natuurlijke olien uit je haar en daardoor droogt het uit. Na het wassen gebruik ik zelf een leave in conditioner dat id wat anders dan een normale conditioner de leave in consitioner kan je de hele dag in laten. Ik gebruik dit en of een moisturizer om het nog meer te verzorgen is ook direct mn styling product oa. Op mn haar punten doe ik Novex olie* i love it! Het maakt mn krullen helemaal af. En een mouse van the creme of nature * argan olie.
Fohn je haar niet elke dag als je dit wel.doet doe dit dan op koude lucht of lauw, niet heet daar droogt je haar namelijk ook van uit. Deva curl is trouwens ook echt een aanrader zelf gebruik ik de light defining gel en de B leave in van deva curl amazing ongelooflijk!
5 jaar geleden
Ik heb een keratine behandeling gedaan voor mijn beschadigd haar. Kapper zij da ik zachte haren zal krijgen, minder pluizigheid en dat ik minder haaruitval zal krijgen. Nou het heeft helemaal niet geholpen hoor mijn haren zijn nog steeds beschadigd en heb nogmeer last gekregen van haaruitval.