Haar van lichtblond naar middenblond verven,kan ik dit, zonder risico's zelf doen?

Ik zal eerst een stukje geschiedenis van mijn haar geven: ik had het afgelopen winter middenbruin geverfd, toen in de lente heb ik het naar middenblond geverfd. Door de zon is het nu echt extreem veel lichter geworden dan ik eigenlijk wil. Mijn eigenhaarkleur is middenblond met een rossige gloed.

Ik heb een paar vragen:
- Is de kans op mislukken groot? Dus is het zelf te doen? (tot nu toe altijd zelf mijn haar geverfd, nooit mislukt)
- Ik lees veel dat je een verf met koper of goudtinten moet kopen omdat je anders een groene gloed krijgt, maar moet dit ook met mijn haar? Aangezien er al rossigheid in zit. (wil niet oranje haar!!)
- Zou het ook met een spoeling kunnen of moet het perse met een permanente verf?

Ik heb 1 foto van hoe het nu is (de lichtste haarkleur) en 1 van hoe ik het zou willen.

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien de foto van hoe je het graag zou willen hebben, zou je het beste midden/donkerblond kunnen verven. Ik zou je aanraden om het door een kapper te laten doen, die heeft namelijk meer spulletjes om, als het fout gaat, het overnieuw te doen. Wil je trouwens haarverf die je er uit kan wassen?

Het beste antwoord

Even op mijn dochter gewacht, om te weten hoe de kleur is en hoe het moet worden. De kleur op de foto zoals je het wil, is niet 1 kleur, maar 3 kleuren van licht naar donkerder, duidelijk door een goede kapper gekleurd, de lichtinval is perfect gedaan door de fotograaf, zoals deze foto is, kun je het nooit zelf krijgen. Dit kan wel met jouw haarkleur door een goede kapper gedaan worden.
De kleur als je gaat kleuren, waar je vanuit moet gaan is de kleur die het nu is, dat is lichtblond. Daar kun je in principe donkerblond overheen doen, maar dat gaat een groene gloed geven, wat je op kunt lossen door er tomatenketchup in te smeren en dat 10 minuutjes in te laten trekken, waardoor je haar weer warmte krijgt en het groen verdwijnt. Maar je kunt het ook in 1 keer goed doen, zet er dan een donker goudblond op, die wordt niet oranje, maar kan wel een rode gloed geven in het licht.
Wat je ook kunt doen is, meng een donkerblond met een midden of donker goudblond, dan wordt de rode gloed minder, maar dan wordt het zeker niet groen. Kies dan wel voor hetzelfde product en merk. De restanten moet je wel weggooien, niet bewaren voor een volgende keer. Kies voor een haarkleuring die je moet mengen, niet voor een echte verf, maar wel voor een permanente kleuring (een verf dekt voor 100%, wat zeer onnatuurlijk is, omdat dit het haar helemaal dezelfde kleur maakt, terwijl er in natuurlijk haar meerdere kleuren haar zitten, die kleuren blijf je houden met een permanente kleuring, maar niet met verf). Dit omdat licht blond haar, zoals jij nu hebt, beschadigd is en poreus is, waardoor het ook uitwasbare kleuringen zal opnemen, dus wanneer de kleur eruit is, zal je toch een vreemde gloed van de kleur overhouden. Dit kun je oplossen door het opnieuw te kleuren. Dit gebeurd ook met een permanente kleuring, maar je kunt beter 1 keer in de 6 a 8 weken je haar kleuren, dan iedere week lijkt mij.
Ga voor het effect van de foto dus naar de kapper.