Kan je allergisch zijn voor bepaalde parfums?

Ik krijg droge en schrale plekjes door een nieuw parfum. Ligt dit aan de ingrediënten of aan het feit dat ik er nu mee in de zon lig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt inderdaad allergisch voor parfum zijn. Je kunt ook voor het ene parfum wel allergisch zijn en voor het andere parfum niet. Het kan dus inderdaad van de ingrediënten afhangen.
Als je er mee in de zon ligt kan dat inderdaad schrale plekjes veroorzaken. Maar die plekjes kunnen ook door de zon veroorzaakt worden. Ik krijg ook schrale plekjes van de zon als ik geen parfum heb gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In eau de toilette en eau de parfum zit alcohol, wat de huid kan uitdrogen en er zitten geurstoffen in, die irriterend kunnen werken op de huid. Dit kun je voorkomen door de geur op je haar en kleding te spuiten. Het is niet aan te raden met een van beiden in de zon te gaan, want dat kan veroorzaken dat je plaatselijk niet bruin wordt, maar witte vlekken krijgt.

Toegevoegd na 54 minuten:
Er zijn inderdaad mensen die allergisch zijn voor parfum.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je niet allergisch van de hele parfum maar zit er iets in waar je allergisch voor bent