Kan ik me kaalscheren om teveel roos?

Hallo ik heb veel roos nu de zomevakantie erAan komt wil ik me kaalscheren zou dat helpen de roos te verminderen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Laat eerst uitzoeken wat bij jou de oorzaak van de schilfering van de hoofdhuid is. Bij eczeem of psoriasis is het onzeker of kaal scheren verbetering geeft. Maar als de roos bij jou wordt veroorzaakt door de gist Malassezia dan is het zeker een goede handeling. Een gist voelt zich vooral thuis in warme vochtige gebieden. Als iemand het hoofd kaal scheert vindt de gist dat niet prettig en zal de roos afnemen of verdwijnen.
Ongeacht de oorzaak is het in elke geval belangrijk om de hoofdhuid in goede conditie te brengen of te houden. Dat betekent: niet te veel uitdrogen met agressieve shampoos, en liefst ook niet te vaak wassen (niet meer dan twee keer per week).
Een oud militair recept voor een zelfgemaakte milde shampoo is: 2 eierdooiers in een literfles water.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan ik dat uitzoeken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je shampoo gebruiken? Waarom eierdooiers in water?
Amadea
10 jaar geleden
@S070: een bezoekje aan je huisarts is aan te bevelen.

Andere antwoorden (1)

Ja,dat kan helpen:wat mijn dermatologe voorstelde was inderdaad korte haren en dan wassen met volgende shampoo:
De Physiogel shampoo is geschikt voor een gevoelige, droge en jeukende hoofdhuid. Kan ook als aanvullende verzorging gebruikt worden bij constitutioneel eczeem en bij neiging tot allergische reacties (bijvoorbeeld huidirritaties). Physiogel shampoo kan ook gebruikt worden als wasgel voor het hele lichaam.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met o.a. sodium laureth sulfate:
Irritatie http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumlaurylethersulfaat
NLES concentraties in cosmetica worden als veilig beschouwd, hoewel het net als andere schoonmaakmiddelen irritatie kan veroorzaken, die toeneemt bij hogere concentraties.[3] Bij testdieren en bij sommige proeven op mensen werd oog- en huidirritatie waargenomen.[3] Van SLS is bekend dat het irritatie veroorzaakt,[4][5] onderzoek suggereert dat NLES ook bij sommige mensen na langdurige blootstelling irritatie kan optreden.[6][7]