Welke soort wax zouden jullie mij aanraden?

Ik ben een jongen van 19 jaar en hou wel van een vintage uitstraling. Ik heb een scheiding en langer haar en daar deed ik tot voor kort niets in en waste het gewoon niet zodat het wel goed bleef zitten door het vet. Nu wil het feit dat ik mijn haar dan uiteraard niet kan wassen, en er dus wel een beetje een geur aan zit en dat vind met name mijn vriendin niet zo prettig en dus wil ik zelf een soort wax hebben die erg lijkt op het vet wat ze in de jaren 50 gebruikten (alleen dan zonder de glans). Dat wil zeggen dat het gewoon kam- of borstelbaar moet zijn maar dat het niet hard word. Een beetje glans mag overigens wel maar niet dat je jezelf erin kan zien zeg maar :P. Heeft iemand hier een idee bij welke wax ik dan waarschijnlijk uit zou komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

Is loreal wax remix misschien iets voor jou? Het is wax waarmee je het haar kan hermodeliseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt kiezen voor wax, maar het nadeel van wax is dat het je haar zwaar maakt en bij iets te veel gebruiken erg glimmend. Ik zou als je hier voor kiest, kiezen voor Murray's, prima wax, maar wel met de nadelen van wax. Kies het oranje blikje.

Wat denk ik beter aan jouw wensen voldoet is Studio Special FX Out of bed van Loreal. Dit is voor alle warrige effecten, zoals de net-uit-je-bed-look! Maar ook geschikt voor de nettere kapsels, die je nog wil kunnen bewerken tussendoor.
Een originele styling fibercreme om een langdurig warrig effect mee te creëren. De niet-vette textuur wordt niet hard. Het haar blijft soepel en doorkambaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jij moet hebben is inderdaad het vet wat ze in de 50tiger jaren gebruikten en dat heet Brylcreem.
Het zat in rode tubes, kost bijna niks.
Niet lang geleden zag ik het nog bij Kruidvat liggen.

Brylcreem Original is een haarpommade dat is ontwikkeld voor mannen en is het beste aan te brengen in kort tot iets langer haar. Wanneer de je Brylcreem in je haar wilt doen, warm je een klein beetje Brylcreem op in je handpalmen. Vervolgens style je het haar in model met het je vingertoppen. Je kunt Brylcreem het beste in droog haar verdelen.
Het vormde DE basis voor de vetkuif!

Tubes schijnen er niet meer te zijn. Het zit nu in potten, maar nog steeds
rood met wit.
Ik heb dat als meisje ook wel gebruikt en vond trouwens de glans wel meevallen.
Hangt er ook van af hoe veel je gebruikt. Maar van het originele product
had je echt maar heel weinig nodig voor een "vette look".
https://online.kruidvat.nl/pagina/product.html?id=49753