De etnische distributie van kleuren is historisch gezien verdeeld naar geografisch gebied. Diep bruin en zwart prevaleren in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Zuid-Europa, terwijl nog diepere tinten van zwart voorkomen in zowel Oost-Azië en Zuid-Azië als in tropisch (sub-Sahara) Afrika en Amerika. Lichter bruin is gebruikelijker in West-, Centraal- en Oost-Europa, geel/blond in Noord-Europa, en roodachtig op de Britse eilanden.

De precieze kleur valt moeilijk te beslissen. Men laat voortaan vaak ook de haren verven waardoor de originele haarkleur niet meer gezien wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bruin lijkt mij het meest voor de hand liggend.