Hoe kom ik als jongen met lang haar van pluis haar af?

Ik heb haar tot aan de onderkant van mijn schouders maar het pluist en krult heel erg. Hierdoor moet ik mijn haar om het er goed uit te laten zien altijd in een staart doen.
Ik heb alles geprobeerd maar het blijft pluizen. Ik heb het ook geprobeerd te stijlen maar daar krijg ik alsnog pluishaar van maar dan stijl i.p.v. krullend.
Ook de anti pluis producten helpen niet of laten het er vrouwelijk uitzien.

In het plaatje(bijlage) kun je zien wat voor een haarstijl ik ongeveer zou willen hebben, maar wat niet kan omdat het te erg pluist.

Als jullie mij zouden kunnen helpen dan zou ik dat heel erg fijn vinden.

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik ga eens in de maand naar de kapper om de punten bij te laten knippen. Ook heb ik een keer mijn haren helemaal kort geknipt om te kijken of dit hielp maar ook dat helpt niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Hoi ik ben ook een jongen met lang haar en bijna pijpenkrullen. Wat bij mij goed werkt is het wassen andrelon perfecte krul en dan pure coconut oil conditioner van inecto gebruiken en dat niet helemaal uitspoelen bij de punten. Als het echt heel erg pluist gebruik ik nog weleens andrelon perfecte krul krul conditioner crème die al in een ander antwoord genoemd werd. Ik weet dat het allemaal 'vrouwelijke' producten zijn die misschien niet helemaal ruiken zoals je zou willen, maar shampoo voor mannen is gewoon niet berekend op lang haar en sloopt mijn haar in ieder geval echt. Conditioner en die crème bestaan gewoon niet voor mannen.

Als je bang bent dat je haar er vrouwelijk uit gaat zien, goed verzorgd loshangend lang haar kom je nou eenmaal meer tegen bij vrouwen dan bij mannen. Het gaat er dus niet zozeer om wat je erin smeert qua mannelijkheid maar vooral om hoe je het knipt(of je moet gelukkig worden van de bos pluis die de meeste mannen met lang haar hebben).

hopelijk heb je er iets aan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet alleen laten groeien, maar ook op tijd weer een stukje er af. De punten gaan meestal als eerste pluizen dus deze moeten er van tijd tot tijd af.
10 jaar geleden
Vraag eens aan je kapper of hij het haar kan snijden i.p.v. knippen. Als het haar met een speciaal kappersmes gesneden wordt dan pluist het veel minder snel is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haar snijden levert meestal even resultaat , maar daarna meer pluis ! Waarom ? Veel kapper snijden hele horde haren doormidden , dat gaat juist pluizen . Laat het haar juist bot knippen ! Geen uit dun schaar of mes .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Krullen moet je niet snijden volgens mijn kapper! Volgens haar gaat het daar echt heeeeeeeel erg van pluizen
Probeer je haar niet te veel te wassen. 1 à 2 keer per week is genoeg. Als je je haar wast gebruik dan ook conditioner. Meestal helpen shampoo's met kokos erin erg goed! Kruidvat huismerk heeft een goede shampoo met kokos. Laat je haar eens in een handdoek drogen na het douchen en smeer er daarna een klein beetje crème in. Dit werkt bij mij namelijk !

En föhn je haar niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ken het probleem, na het douchen in je natte haar andrélon perfecte krul, dan gaan het niet meer pluizen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is een klein flesje met een pompje. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weinig wassen en wassen met en zo natuurlijk mogelijk middel. (bijvoorbeeld Weleda)
Daarna kan je er kokosolie in doen.