Volgens hun eigen website (http://www.miss-sporty.co.uk/ -> klik op "Animal friendly") niet.
Het is niet zeker dat dit werkelijk waar is, maar stel men komt er achter dat ze wel dierproeven gebruiken, dan hebben ze een heel groot probleem.

Toegevoegd na 4 minuten:
De website http://www.proefdiervrij.nl/cosmeticagids geeft aan dat vanaf 2013 alle cosmetica proefdiervrij moet zijn, dus dat geldt dan ook voor Miss Sporty.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is onduidelijk.
Ze zeggen zelf op hun Britse website dat hun producten dierproefvrij zijn, maar zonder verdere informatie.
Ze zijn niet aangesloten bij bijvoorbeeld Leaping Bunny, een keurmerk voor bedrijven die écht dierproefvrij zijn.
Er zijn veel merken die zelf zeggen dat ze geen dierproeven doen, maar die simpelweg een ander bedrijf inhuren om de dierproeven voor hen te doen, of die ingrediënten kopen waarvoor wel dierproeven gedaan worden. Zulke bedrijven kunnen zich niet aansluiten bij Leaping Bunny, wat dit tot een vrij betrouwbare informatiebron maakt.
Dat Miss Sporty niet bij hen is aangesloten, kan betekenen dat ze wel dierproeven laten doen of ingrediënten gebruiken waarvoor dierproeven zijn gedaan. Het kan natuurlijk ook altijd een andere reden hebben, al weet ik niet direct wat (het is namelijk gratis, en het levert ook meteen extra reclame op, dus ze moeten wel een goede reden hebben om het niet te willen).

Zowel Miss Sporty als moederbedrijf Coty staan op allerlei lijstjes op internet, bij sommige op het dierproeflijstje, bij andere juist op het dierproefvrije lijstje.

Ik zou er zelf eerlijk gezegd niet op vertrouwen, en een merk kiezen waarvan het wel zeker is dat ze dierproefvrij zijn.

Er is vanaf 11 maart dit jaar een Europees verbod op dierproeven voor cosmetica. Dit wil zeggen dat vanaf 11 maart geen dierproeven meer gedaan mogen worden, maar alle producten waar vóór die datum dierproeven voor gedaan zijn blijven wel gewoon verkocht worden.
Ik koop zelf het liefst nog steeds cosmetica van bedrijven die ook voor die datum al dierproefvrij waren. Zij hebben zich immers vrijwillig ingezet voor dierproefvrije cosmetica toen het nog niet verplicht was, en daar mogen ze wel voor beloond worden wat mij betreft (maar ieder z'n eigen mening natuurlijk).