is kussen goed voor je lippen?

ik heb 2,5 jaar een relatie gehad, en binnen 1 week heb ik kapotte, pijnlijke lippen. Ik gebruik nu labello. Maar hoe kan dit? Ligt het ook daar aan? Of hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt er ook aan hoe vaak en intensief je zoent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kreeg bij een ex vaak juist schrale lippen door het zoenen, dus het kan ook andersom (speeksel kan wat dat betreft ook juist averechts en niet herstellend werken - dat heb ik nu nog vaak met mijn mondhoeken als ik weer een nacht heb liggen kwijlen). Mogelijk heb je te lijden onder stress door het einde van de relatie, daar kun je ook huidproblemen van krijgen (je lippen zijn eigenlijk gewoon een soort extreem gevoelige huid). Wel is het zo dat Labello ook heel vaak schraalheid kan verergeren, waardoor je weer meer Labello gaat smeren om jouw lippen weer wat soepel te laten voelen. Ik heb overigens veel baat gehad bij vaseline lanette creme (dus niet de zalf). Het is een vaseline waarbij een wasachtig element is toegevoegd voor een soort extra beschermlaagje. Je kunt het zonder recept kopen bij de apotheek. Maar blijf er niet te lang mee lopen als je geen verbetering ervaart, want dan kun je toch het beste even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boter! Gewoon de boter die je ook op je boterhammetje smeert. Werkt als een tierelier.

Antwoorden (3)

Aan alleen kussen kan het niet liggen volgens mij, ik heb ook een lange relatie gehad en toen het uit ging had ik niet ineens kapotte pijnlijke lippen. Misschien drink je te weinig? Ik heb medicijnen geslikt, en daarvan kreeg ik kapotte en pijnlijke lippen, ik weet niet of jij medicijnen gebruikt, anders kan het daar misschien aan liggen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Vaseline werkte bij mij toen beter dan labello, misschien ook iets voor jou!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt me niet,
als je zoent worden je lippen juist bevochtigd en dat zorgt ervoor dat ze juist niet scheuren.
ik weet niet hoe het komt dat je lippen scheuren maar ik denk dat het een andere oorzaak heeft, misschien een keer langs de huisarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij worden lippen juist geïrriteerd van speeksel. Zoek maar op.. (Volgens mij)
Zoenen schijnt inderdaad goed voor de lippen te zijn. Tijdens het zoenen gebruik je veel spieren in en rondom de lippen, wat voor een goede bloed doorstroming zorgt. Tevens worden je lippen er soepel van.

Maar het stoppen met zoenen zal niet jou klachten veroorzaken. Ik denk dat stress waarschijnlijk hier de grote boosdoener is. Ik adviseer je om zoveel mogelijk leuke dingen te gaan doen, gezond eten (hoe herkenbaarder het voedsel, hoe gezonder. bijv. een appel is gezonder dan appelmoes of een mais kolf is gezonder dan maiskoekjes))
Vermijd even een tijdje chips en ander sterk gekruide etenswaren.