Hoe krijg ik al dat eelt op m'n vingertoppen weg?

Ik heb steeds veel eelt op mijn vingertoppen, vooral bij m'n wijsvingers en duimen. Vooral 's winters heb ik daar dan ook nog gemene kloven in die soms echt pijnlijk zijn. Ik werk veel met m'n handen en doe ook aan sport waarbij je je handen gebruikt . Logisch dat ik dan eelt kweek, maar het groeit zo snel met een hoop verbelende neveneffecten zoal ook kurkdroge handen, kloven etc. Ik kan het eelt wegknippen en m'n handen steeds invetten zoveel als ik wil, het helpt niets, het eelt komt snel weer terug en m'n handen blijven gortdroog. Wie weet hier wat tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je je handen (voor het slapengaan) invet en dan katoenen handschoentjes aantrekt, trekt het vet beter in. Misschien scheelt dat ook.
En regelmatig je handen (laten) masseren waardoor de doorbloeding verbetert, is misschien ook een idee.

Het beste antwoord

Je kunt het eelt wegschuren met een normaal schuurpapiertje, grof (80) als je begint en fijn (220-280) om glad te maken.
Verzorg je handen met handcrème van Glycerona meerdere keren per dag en zeker als je lekker onderuit gaat zitten.

Werkt ook goed voor je voeten ;)

Ik deed ook grof werk maar had altijd mooie handen als ik uit ging met deze tips.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

week je handjes regelmatig in een heet badje, gedurende een paar weken, na het badje even goed de dode huidcellen eraf schrappen en na een paar weken kun je dit langzaam afbouwen. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik eeltcreme van bijvoorbeeld scholl. Deze is eigenlijk voor de voeten bedoelt maar kan ook heel erg goes voor de handen gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij in de winkel is de carbamide creme van louis widmer een topper voor dit soort problemen.