Hoe kan ik mijn gevlekte geverfde haar na 1 week het beste opnieuw verven?

Ik heb een week geleden mijn haar in alle haast geverfd, nu heb ik een groot stuk van het "midden gedeelte" van mijn haar half overgeslagen...
Ik wil het nu weer verven en ook met een kleur die net een iets fellere tint heeft dan deze.
Wat is dan verstandig, moet ik eerst het stuk verven wat nog geen kleur heeft en iets later de rest van mijn haar?
Of omdat het een iets andere tint is gewoon al mijn haar in het geheel?

Ik heb zelf lichtbruin haar en heb het donkerrood/bruin geverfd en wil nu een iets meer knallende rood.
Op zich vind ik het contrast van de stukken van mijn eigen haarkleur wel passen bij het geverfde gedeelte, het heeft wel iets zo, maar die vlek zit niet mooi verspreid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Rood pakt altijd, je zou voor de zekerheid het beste beginnen met het stuk dat je vergeten bent en dan de rest verven. Met andere kleuren dan rood moet je erg oppassen met dat probleem maar mijn ervaring met rood/mahonie is dat het toch wel pakt. Ik ben zelf blond en als ik rood haar had met uitgroei zag ik bij bruine verf wel het verschil maar met rode verf niet.

Mocht je echt twijfelen zou ik dat vergeten stuk eerst in die kleur verven zoals je de rest hebt en dan nog een keer met rood.

Maar je kan natuurlijk ook je hele haar in 1 keer bijv mahonie kleur doen zodat het lichtere stuk ook wat donkerder wordt dan bijv knalrood.

(ze hebben een hele mooi mahonie bij action voor 3 euro. Ben er zelf zeer tevreden over, pakt heel goed en makkelijker aan te brengen dan duurdere verf vind ik persoonlijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe zou je ook eerst dat stuk dat je vergeten bent inderdaad kunnen verven. Ik raad je aan om er daarna een mousse haarkleuring overheen te gooien, zodat je ZEKER WEET dat het overal vervolgens goed en mooi heeft gepakt! (Makkelijk en over je hele haar in te brengen, omdat het net 'shampoo' is)

Ik heb het zelf ook gehad. Ik heb donker haar van mezelf, en ooit een keer blond geverfd (gebleekt en een lichte haarverf eroverheen). Ik was een stuk van mijn donkere haar "vergeten". Ik had dat stuk gebleekt, maar het zag er niet uit... Mijn haarkleur was voornamelijk geel met witte plekken! Maar gelukkig kreeg ik kort erna toevallig een proefpakket van een mousse haarkleuring (was net nieuw) van John Frieda. Ik heb het erin gedaan, en het was OVERAL PERFECT gekleurd!!

Uiteraard heb ik vaker mousse gebruikt van John Frieda (beetje duur, maar erg goed. Welk merk een ander koopt moet iedereen zelf weten, natuurlijk) Ook oa rood. Ik durf je haast te verzekeren dat dat de beste oplossing is :)

(Probeer bijv. 5R Radiant Red - Medium Red Brown, van John Frieda Precision Foam Colour)