Haar van donkeerrood/bruin naar knalrood verven, kan dat?

Ik heb mijn haar een week geleden geverfd van licht-bruin (mijn natuurlijke kleur) naar donkerrood/bruinig met de kleur Levendig Rood van Garnier.
Nu vind ik de kleur eigenlijk iets te donker en te bruin.
Ik wil als ik uitgroei begin te krijgen overstappen naar echt knalrood, zoals Rihanna het bijvoorbeeld heeft gehad.
Nu lees ik alleen vaak dat van donker naar licht moeilijk is, maar bedoelen ze dan lichter dan je natuurlijke haarkleur of lichter dan de kleur waarin je je haar hebt geverfd?
Kortom: is het makkelijk om van donkerrood met een bruine tint naar knalrood te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zo'n vlammende haarkleur heb je denk ik wel professionele verf nodig, denk dat het met een pakje niet gaat lukken. Het is geen 'commerciele' kleur, snap je?

Het beste antwoord

Om een rode kleur te krijgen die echt knalrood is, is een lichte basis of ontkleuring nodig. Let daar wel bij op: Haren lichter van kleur maken is altijd slecht voor de structuur van je haar. De schubbenlaag moet gelicht worden om de bleekstoffen toegang te geven. De verzegeling wordt dan verbroken, dus misschien voor de zekerheid maar even langs de kapper gaan voor professioneel advies?
Realiseer je daarbij dat een echt felle rode (geverfde) haarkleur goed moet worden onderhouden, let op met zonlicht, zee/zwemwater, shampoo, conditioners etc. Zelf heb ik (kastanje)bruin haar wat ik felrood laat verven. Ik laat het elke 6 tot 8 weken opnieuw doen, niet alleen vanwege de uitgroei maar ook omdat het echte felle na enige tijd wat afvlakt en "gewoon" rood wordt. En dus alleen maar wassen met een zeer milde shampoo. Succes!