wat kan ik doen aan mijn droge huid rond de mond?

Ik heb sinds 2 dagen droge plekken rond de mond (het worden nu schilfertjes).
ik dacht eerst van het gaat wel weer over naar een dag.
maar ik loop er nu nogsteeds mee rond.
ik smeer er nu uierzalf op, maar ik wil er wel zo snel mogelijk vanaf!
iemand tips om er snel vanaf te zijn(gelieve zondag al!)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.7K

Antwoorden (2)

Probeer eens Eucerin acute lipbalm, dit is een balsem die bedoeld is voor je lippen, maar ook voor de huid rondom de lippen. Hersteld de huid snel en hydrateert, wat belangrijk is, om het vochtgehalte in je huid op peil te houden, dat voorkomt vaak al de schilfers, uierzalf is te vet voor de gezichtshuid, dit verstopt de poriën, wat een onreine huid kan veroorzaken. Hydrateren is het belangrijkste bij een droge huid. Hydrateren betekend vocht toe voegen, maar in de cosmetica wordt daar vocht vasthouden mee bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus gewoon stoppen met uierzalf, en smeren met lipbalm?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet de vettere lippen pomades, of balsems gebruiken, maar 1 die echt hydraterend werkt, deze, die van Eucerin die ik noemde hebben ze niet bij iedere drogisterij, maar er zijn wel goede alternatieven. Ik zou je wel adviseren te stoppen met de uierzalf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dankje. ik ga het proberen hopelijk werkt het snel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De balsem zit altijd in een tubetje, laat je dus geen stick verkopen, de vette sticks zijn niet geschikt voor de huid rond je lippen, de balsem werkt snel, succes.
Je kunt allergisch zijn geworden voor bijvoorbeeld je tandpasta. Ikzelf heb er erge last van wanneer ik bijv. Colgate of Aquafresh gebruik. Bij een duurdere tandpasta zoals Zendium heb je er minder last van. Het kan ook liggen aan bijv. Lippenstift of lippenbalsem. Een goede lippenbalsem is Weleda, die is op natuurlijke basis en daar zit niet zoveel troep in.