Hoe zorg ik ervoor dat mijn dip dye minder snel vervaagd?

Ik heb mijn haar gister gedip-dyed met roze verf van attitude holland.
Het probleem is dat het nu al aan het vervagen is!

Ik heb het niet blonder gemaakt mijn puntjes, maar dat ben ik van plan volgende keer wel te doen. Heeft iemand nog meer tips om dip dye minder snel te laten vervagen?

Of weet iemand een winkel waar verf te koop is die wel echt permanent is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou inderdaad de puntjes kunnen bleken, zelf heb ik lichtblond haar en zou ik dat dus niet zo snel nodig hebben, ik weet niet hoe het met jou zit.

Als je de dip dye aanbrengt kan je er wat aluminiumfolie omheen wikkelen en wat langer laten zitten dan je normaal zou doen.
Om het minder snel te laten vervagen zou je shampoo kunnen gebruiken die beter is voor geverfd haar, normale shampoo zorgt er namelijk voor dat je kleur sneller vervaagt.
Je kunt ook wat shampoo mengen met de haarverf en dat af en toe tijdens het wassen in de puntjes doen.

Koud water zorgt er ook voor dat de kleur sneller vervaagt, dus je kunt er ook voor kiezen om je haar te wassen met koud water, brrr.

Toegevoegd na 8 uur:
Oeps ik bedoel natuurlijk dat warm water ervoor zorgt dat de kleur sneller vervaagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste thuiskleuringen zijn niet geschikt om ingewikkeld te worden met aluminiumfolie, zij moeten aan de lucht intrekken, tenzij anders op verpakking aangegeven, nooit haar tijdens het kleuren inpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier om semi-permanente felle kleuren haarverf van Attitude Holland, zij verkopen de merken Directions, Stargazer, Manic Panic. Deze kun je alledrie zonder probleem inpakken.

Andere antwoorden (2)

het er langer in laten zitten voordat je het er uit spoelt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het er langer in laten zitten (NIET TE LANG) en je haar eerst bleken. Alleen is bleken niet heel goed voor je haar.