Kun je aangemaakte haarverf een paar uur bewaren?

Ik kocht highlights, maar ik wil het natuurlijk eerst proberen; het moet er niet onnatuurlijk uitzien. Kan ik dit bleeksel bereiden en 1 of 2 uur later nog gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,hoor,ik heb het zelfs wel eens een paar dagen later nog gebruikt om mijn haar nog bij te werken.
Er staat altijd op:gelijk gebruiken en geen restjes bewaren,maar dat moeten ze erop zetten volgens mij om te voorkomen dat mensen gaan klagen als het mislukt.
Restjes haarverf heb ik ook al gebruikt om uitgroei bij te werken,gaat prima en de kleur bleef ook goed.
En ik heb echt alle kleuren gehad in mijn haar,blonde plukken,en helemaal rood,zwart enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks, ik ga het er op wagen!

Antwoorden (1)

Nee, dit kan niet, tenzij anders aangegeven op de gebruiksaanwijzing. Het mengsel doet maar een bepaalde tijd zijn werk. Daarom is het zaak om het snel aan te brengen. Wil je langer de tijd hebben, dan kun je in een kapperswinkel producten kopen die je in kleine beetjes aan kunt maken, zodat je precies genoeg aanmaakt, wat je nodig hebt. Wat je wel kunt doen, is een stukje van de highlight uitspoelen voordat de inwerktijd is verstreken en kijken hoe het dan is, is het voldoende ontkleurd, dan spoel je alles eruit, is het nog te donker dan smeer je weer wat blondering op dat plukje, zodat het verder op kan lichten. Let op, dit kan alleen bij blonderingen, niet bij kleuringen omdat deze een bepaalde tijd nodig hebben, om de juiste kleur te bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar heb ik genoeg tijd om het uit te spoelen om te kijken; ik moet het ook nog drogen om het goed te kunnen zien. Ingewikkeld. Misschein dat ik het op deze manier eens ga proberen. Thanks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klein plukje is zo droog, daar heb je wel tijd voor, je hele haar zal niet lukken, dan verliest de ontkleuring teveel kracht, om voldoende door te werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jij er zelf slechte ervaringen mee crea?
Mijn ervaring is dat het wel kan,ik ben veel bezig met mijn haar en ik heb ook veel geprobeerd met allerlei kleuren.
Ik gebruik zelfs haarverf nog na een paar dagen,gaat prima en de kleur is ook goed.
Ook ontkleuren heb ik zelf gedaan dus ik ben er echt wel handig in hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haarverven en ontkleuringen bevatten vluchtige stoffen, die vervliegen zodra er zuurstof bijkomt, dat is de reden waarom je het snel moet gebruiken. Ik heb ooit een opleiding tot kapster gedaan en dit daarbij geleerd, je kunt de kleur nog wel aanbrengen, maar de haarschubben zullen zich niet meer openen, waardoor de kleur niet in het haar kan, ook kan het problemen geven bij de ontwikkeling van de kleur, de kleur kan anders dan bedoeld uitvallen.
Bij natuurlijke kleuringen is dit probleem er niet, tenzij dit wel geschreven is in de gebruiksaanwijzing, waarom het jou wel lukt is voor mij een vraagteken. Het enige wat ik daarop kan verzinnen is dat jij erg poreus haar hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen bij mij hoor,bij vriendinnen van mij ook.
We helpen elkaar er vaak bij,is makkelijker en gezelliger.
En mijn haar is niet poreus,ik heb een tijdje niks aan me haar gedaan(op advies van de kapper)toen het door vitaminegebrek en andere tekorten in slechte conditie was,dus daar kijk ik echt wel voor uit.
Het zal misschien wel de bedoeling zijn het zo snel mogelijk te gebruiken maar dat betekend niet dat het niet kan.
Ik heb nu ook nog een restje staan en dat ga ik morgen gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes daarmee, zoals gezegd, het is en blijft voor mij een vraagteken.