Hoe toupeer je je haar mooi?

Hoi, Ik probeer altijd mijn haar een beetje te touperen maar echt mooi lukt het niet. Het word een grote klit. Hoe krijg je je haar daarboven een beetje mooi plat en zacht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat is nu touperen, dan maak je klitten voor volume
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
You tube dit ff,,, staan genoeg filmpjes hierover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je googelt op 'hoe haar touperen' krijg je een heleboel hits.

Antwoorden (1)

Kam je haar in model

Voordat je begint met touperen, kam of borstel je je haar zodat het valt zoals je het wilt dragen. Doe nog geen stylingproducten in je haar, dat maakt het touperen straks moeilijker.
Nu pak je een lok van je haar en trekt die horizontaal van je hoofd af, dus met de punten naar buiten. Met de kam ga je nu vanaf de punten voorzichtig richting de wortel van je haar kammen, zodat het gaat klitten. Let op, doe dit alleen aan de binnenkant van de haarlok, dus het gedeelte dat straks weer tegen je hoofd aan valt. De buitenkant moet mooi glad blijven. Ben je klaar, laat de lok haar dan terugvallen en ga verder met de volgende. Herhaal deze stap zo vaak je nodig vindt met steeds een andere lok.
Als je alle lokken die je wilde touperen gedaan hebt en je kijkt in de spiegel, schrik dan niet. Grote kans namelijk dat je kapsel eruit ziet alsof je na een wilde nacht net uit bed komt. Maar als je het goed hebt gedaan, ziet het er straks een stuk beter uit. Vind je het effect op dit moment toch te pluizig en warrig, dan kun je nog even een borstel pakken en heel voorzichtig het buitenste laagje van je haar glad borstelen. Pas wel op dat je niet ook de getoupeerde laag weer ontwart, dan moet je namelijk weer opnieuw beginnen.
Ziet je haar er nu mooi glad en volumineus uit, dan is het tijd om de haarspray ter hand te nemen. Houd de bus op zo’n 20 tot 30 centimeter van je hoofd en spray gelijkmatig over het hele getoupeerde stuk. Het is de bedoeling dat je haar wat meer stevigheid krijgt, niet dat het zwaar, stijf en plakkerig wordt. Houd het dus bij een dun laagje spray.
Als de haarspray droog is, kun je kiezen welke uitstraling je wilt creëren. Je kunt voor een nonchalante look gaan door met je vingers voorzichtig door je haar te kammen en het zo een beetje los en luchtig te maken. Ga je naar een chic feestje, dan wil je het misschien liever opsteken
Do's
Je haar na het wassen drogen met de föhn terwijl je het ondersteboven laat hangen. Daardoor creëer je al wat basisvolume en hoef je waarschijnlijk minder lokken te touperen om het gewenste effect te bereiken.
Je getoupeerde haar voordat je naar bed gaat goed uitborstelen, zodat alle klitten er weer uit zijn. Let op: wees hier voorzichtig mee, voor je het weet trek je een hele pluk haar uit omdat je borstel in zo’n klit blijft hangen.
Begin eens met je haar alleen in de eerste centimeters te touperen, vanaf je hoofdhuid. Dus niet over de hele lengte.