Is het waar dat waterstof de ontsteking uit je wond haalt?

Ik gebruik vaak waterstof op mijn korstjes omdat het dan rood en dik is, maar helpt het eigenlijk wel of is het wel goed voor je?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je waterstofperoxide bedoelt?
Voor welke korstjes gebruik je dat dan?
Waterstofperoxide is wondreinigend, maar ook behoorlijk agressief.
Als die korstjes niet ontstoken en/of vuil zijn, zou ik iets anders (iets minder rigoreus) gebruiken, b.v. de aangedane plekjes schoon en droog houden, de huid niet te veel irriteren (krabben, schoonboenen, pulken, agressieve produkten etc.) en dagelijks een aantal malen per dag zachtjes insmeren met b.v. Calendulagelei of wanneer de huid erg droog is en daarom sneller geïrriteerd raakt Calendulazalf.
Beide produkten zijn in tubevorm bij drogist en apotheek zonder recept verkrijgbaar.
Indien je steeds last hebt van je probleem, of je klachten verergeren, lijkt het me raadzaam je huisarts te consulteren.