Wat kun je doen als je het moeilijk vindt om niet aan korstjes te krabben?

Ik vind het moeilijk om niet aan korstjes te krabbelen. Ik erger me eraan en ik denk dat hoort daar niet. Het is gebeurt voor ik er erg in heb. Heeft iemand tips om eraf te kunnen blijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Ik ken iemand die dit ook vaak doet. Je kan afspreken met een vriend of vriendin dat hij of zij er wat van zegt als je er weer aan zit en eventueel een soort van 'straf' bedenken. Om te voorkomen dat je er aan krabt zonder het bijzijn van anderen kan je een pleister op het korstje doen, waardoor je er ook niet meer aan kunt krabben.
Ik hoop dat dit werkt en dat je snel van je korstjes af komt (zonder ze eraf te krabben ;) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het goed herstel van de wonde zonder litteken is het belangrijk dat het korstje er zo lang mogelijk opblijft.
Als u er echt niet kan afblijven kan u daar beter een wondpleister op kleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het volgende doen:
Zoek afleiding, probeer je op iets anders te concentreren.
Als het echt niet anders kan, krab dan met een laagje kleding ertussen. Probeer krabben te vervangen door zachtjes op de huid te kloppen, met de vingertoppen te drukken of licht te knijpen.
Houd voor de zekerheid de nagels kort en schoon, om infectiegevaar te vermijden als de drang om toch te krabben te groot wordt.
Voorkom krabben in de nacht: gebruik katoenen handschoentjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar jij het over hebt is een vorm van zelfdestructie. Uw eigen lichaam vernietigen.
Geen paniek want dat is een naam voor een heel ruim probleem. Ieder mens heeft er wel mee te maken en heeft dit probleem. Het bestaat ook in vele gradaties, van zeer onschuldige zaken tot de meest dramatische.
Je doet iets met je lichaam waarvan je weet dat dit niet goed is met je lichaam en waarvan je weet dat er verdere gevolgen kunnen van zijn.
Meest bekende zijn nagelbijten, tatoeages, alcohol, drugs, korstjes krabben, teveel en ongezond eten. Maar je hebt ook mensen die al hun haar één voor één uittrekken, mensen die van geslacht veranderen, De fakirs in india, de mensen die zich laten pijnigen voor het plezier, enz enz enz. Allemaal mensen die iets met hun lichaam doen dat feitelijk niet juist is.
Het feit dat je plezier hebt aan dit gedrag, bv alcohol, is geen excuus omdat je weet dat alcohol niet gezond is.
De extreemste vorm van zelfdestructie is de zelfdoding.
Dat het ene het gevolg kan zijn van het andere kan je weervinden waar mensen een overdosis nemen met de dood tot gevolg.
Is uw geval nu gevaarlijk of niet en wat de gevolgen kunnen zijn, kan je beter aan een arts of bevoegd persoon vragen.
Wat je zou kunnen doen is uw wilskracht aanspreken, Die zaken waar je aan krabt insmeren met een gepaste zalf. Naar mijn eigen ervaring kijkend, heeft het een tegenovergestelde werking wanneer er iemand over waakt dat jij niet krabt, want dat werkt averechts en ga je het in het genipt doen zodanig dat er niemand geen controlle meer over heeft.
Robby BB